NL Branding

Nederland is een sterk merk dat ons helpt om ons land als bestemming goed onder de aandacht te brengen bij internationale bezoekers en ons hierbij effectief te onderscheiden van concurrerende bestemmingen. Het merk wordt gevoed door ons typisch Nederlandse DNA en de onderscheidende redenen voor een bezoek aan ons land, de zogeheten NL Passies.

Het Nederlandse DNA

De verhalen en belevingen die we introduceren, zijn geworteld in ons DNA, ofwel de identiteit van ons land. Onderzoek laat zien dat Nederlanders internationaal bekend staan als ‘open minded people’. Het is de combinatie van een drietal kernwaarden die ons land onderscheidend en uniek maakt:

  • Open
  • Inclusive
  • Inventive

Door deze kenwaarden herkenbaar te maken in alle activiteiten waarmee we internationale bezoekers benaderen, wordt Nederland als bestemming steeds beter herkenbaar. Dit draagt bij aan de bereidheid ons land te bezoeken. Overigens staat het Nederlandse DNA ook centraal bij het aantrekken van toptalenten en bedrijven in bijvoorbeeld de zakelijke sector en het hoger onderwijs.

NL Passies

NL Passies zijn de fysieke elementen die ons land uniek maken en die interesse opwekken bij internationale bezoekers:

  • Water(landschap)
  • Bloemen
  • Kust
  • Hollandse meesters / kunst
  • Traditioneel Nederland / erfgoed
  • Nieuw Nederland / creatieve sector
  • Fietsen

Holland Brand Guide

Het DNA, de kernwaarden en de positionering van Nederland zijn duidelijk omschreven in de ‘Holland Brand Guide’.

Gratis (Beeld)materiaal om Nederland te promoten.

De Holland Story Toolkit biedt ondersteuning voor de promotie van Nederland, met onder andere gratis beeldmateriaal en teksten. Na een eenmalige registratie is het materiaal van de toolkit eenvoudig te downloaden.

Holland-mediabank

Op zoek naar beelden en video's over Nederland? Meld u aan voor onze Holland-mediabank.