© Olaf Kraak via ANP

Marketing & branding

In deze kennisbank delen we graag onze kennis en inzichten over marketing en branding. Of het nu gaat om de laatste trends op het gebied van digital marketing of een overzicht van het medialandschap in onze kernmarkten.

Nieuwsberichten

nieuws

Fietsonderzoek in kernmarkten

Nederland fietsland! Sinds jaar en dag doen Nederlanders alles op de fiets, maar ook bezoekers pakken regelmatig onze geliefde tweewieler. Om meer inzicht te krijgen in het fietsgedrag van vakantiegangers uit onze belangrijke kernmarkten deden wij een onderzoek. Met de resultaten kan er beter worden ingespeeld op het fietsgedrag en hopen we deze duurzame manier van vervoer nog meer te stimuleren. Bekijk de resultaten in onze infographic.

nieuws

Internationaal bezoek in beeld

NBTC verzamelde gegevens over internationaal bezoek aan Nederland. Dit gebeurde in twee onderzoeken, Onderzoek Inkomend Dagbezoek (OID) en Onderzoek Inkomend Toerisme (OIT). Deze onderzoeken geven samen een goed beeld van wie de bezoeker is en hoe die eraan bijdraagt dat ieder Nederlander profiteert van toerisme.

nieuws

Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same

Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken​

nieuws

Splinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’

Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.

nieuws

Overstap naar Glocalities doelgroepen

NBTC overstap van Mentality naar Glocalities.

nieuws

Holland.com vernieuwd

Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.

nieuws

NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden

Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

nieuws

Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme

Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.

nieuws

Bekende Chinese acteur Ma Tianyu ontdekt Nederland

Acteur inspireert Chinese bezoekers met nieuwe plekken van ons land