
Marketing & branding
In deze kennisbank delen we graag onze kennis en inzichten over marketing en branding. Of het nu gaat om de laatste trends op het gebied van digital marketing of een overzicht van het medialandschap in onze kernmarkten.
Toolkits en whitepapers

Inzichten in imago van Nederland
Hoe wordt Nederland gezien? Ontdek het imago en internationale positie van Nederland.

Digitale expeditie: een landelijke visie
De landelijke visie vormt het startschot om het gastvrijheidsdomein te ondersteunen bij de digitale transformatie.

Digitale toegankelijkheid & Toerisme
Meer tevreden bezoekers? Maak jouw website of boekingsproces voor iedereen vindbaar en toegankelijk.

PR-activiteiten: hoe maak je ze duurzamer?
Eten en drinken, afval, goodiebags, vervoer... Deze factsheet biedt praktische handvatten om duurzame keuzes te maken bij PR-activiteiten.

Customer journey toolkit
Ontdek de verschillende touchpoints in de customer journey van de vakantieganger en maak ze meetbaar.
Medialandschappen in onze kernmarkten

Het medialandschap in Vlaanderen
Ontdek de voorkeuren en wensen van de Vlaamse journalisten en influencers voor een effectieve persbewerking.

Het medialandschap in Duitsland
Hoe zorg je dat jouw aanpak perfect aansluit bij de voorkeuren van Duitse media en influencers?
Het medialandschap in Frankrijk
Kies de beste aanpak in het veelzijdige landschap, van omgaan met influencers tot succesvolle persreizen.

Het medialandschap in het Verenigd Koninkrijk
Over samenwerking met Britse influencers, het programma van perstrips en duurzaam toerisme.

Het medialandschap in de Verenigde Staten
Onmisbare inzichten en praktische tips om succesvol samen te werken met de juiste media en influencers.
Medialandschap China
Dit whitepaper geeft inzicht in het media aanbod in China en behandelt traditionele media, travel media en social influencers.
Nieuwsberichten

Fietsonderzoek in kernmarkten
Nederland fietsland! Sinds jaar en dag doen Nederlanders alles op de fiets, maar ook bezoekers pakken regelmatig onze geliefde tweewieler. Om meer inzicht te krijgen in het fietsgedrag van vakantiegangers uit onze belangrijke kernmarkten deden wij een onderzoek. Met de resultaten kan er beter worden ingespeeld op het fietsgedrag en hopen we deze duurzame manier van vervoer nog meer te stimuleren. Bekijk de resultaten in onze infographic.

Internationaal bezoek in beeld
NBTC verzamelde gegevens over internationaal bezoek aan Nederland. Dit gebeurde in twee onderzoeken, Onderzoek Inkomend Dagbezoek (OID) en Onderzoek Inkomend Toerisme (OIT). Deze onderzoeken geven samen een goed beeld van wie de bezoeker is en hoe die eraan bijdraagt dat ieder Nederlander profiteert van toerisme.
Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same
Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken
Splinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’
Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.
Overstap naar Glocalities doelgroepen
NBTC overstap van Mentality naar Glocalities.
Holland.com vernieuwd
Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.
NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden
Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.
Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme
Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.
Bekende Chinese acteur Ma Tianyu ontdekt Nederland
Acteur inspireert Chinese bezoekers met nieuwe plekken van ons land