Kennis per land - NBTC

Kennis per land

Met de MarketScans verzamelt NBTC gegevens over wie Nederland bezoekt en waarom. MarketScans geven per herkomstland inzicht in onder andere de nationale economie en het reisgedrag van inwoners.

Daarnaast brengt NBTC de medialandschappen per land in kaart. Deze kunnen worden gebruikt als gids voor het werken met traditionele media en influencers, voornamelijk voor persbezoeken naar Nederland. De informatie die in onderstaande documenten wordt aangeboden, deelt niet alleen kennis van het medialandschap in de afzonderlijke markten maar ook ervaringen met het werken met de media en geeft adviezen over the do’s and don'ts tijdens persbezoeken.

Europa

MarketScans

Medialandschappen

Medialandschappen in Covid-19-tijden

Hoe reageren de verschillende landen op de pandemie wat betreft hun voorkeursmedia? De pandemie heeft in elk land verschillende consequenties, met uiteenlopende lockdownperioden en reisbeperkingen. Dit vertaalt zich ook naar de benodigde hersteltijd en het perspectief om in de nabije toekomst weer te kunnen reizen. Onderstaande medialandschappen maken duidelijk welke sectoren het zwaarst zijn getroffen. Deze informatie kan worden gebruikt voor het plannen van PR- en persreizen.

(Euro)Azië

MarketScans

Medialandschappen

Noord-Amerika

MarketScans

Medialandschappen