Marketing & branding - NBTC

Marketing & branding

In deze kennisbank delen we graag onze kennis en inzichten over marketing en branding. Of het nu gaat om de laatste trends op het gebied van digital marketing of een overzicht van het medialandschap in onze kernmarkten.

Toolkits

Publicatie

Online uitblinken met ‘featured snippets’

17 sep. 2020

Advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door het gebruik van featured snippets.

Lees verder
Publicatie

Customer journey toolkit

4 apr. 2020

De customer journey toolkit is gelanceerd door het Data & Development Lab. Met de toolkit krijgen toeristische bedrijven inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten.

Lees verder

Nieuwsberichten

Nieuws

Corona maakt Nederlands landschap populair onder jongeren

10 mei 2021

Onderzoek themajaar Ode aan het Landschap naar o.a. de invloed van corona op de waardering van het landschap.

Lees verder
Nieuws

HMJZ Influencer campagne

10 dec. 2020

Vrijdag 29 november startte Hier Moet Je Zijn met een local influencer netwerk dat de mooiste en verrassendste plekken in de regio liet zien.

Lees verder
Nieuws

100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland

27 nov. 2020

In de komende weken vieren we onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands.

Lees verder
Nieuws

Nederland schittert als gastland in de nieuwe Gault & Millau Gids van België

26 nov. 2020

‘Culinair Nederland’: 5 culinaire topregio’s met elk hun eigen troeven.

Lees verder
Nieuws

Verhaallijn Bloemen in nieuw experience-format

15 okt. 2020

Verhaallijn Bloemen in nieuw experience-format.

Lees verder
Nieuws

Startschot themajaar Ode aan het Landschap 2021

14 okt. 2020

Opening tentoonstelling Machtige Maas in Limburgs Museum, Venlo, themajaar ode aan het landschap.

Lees verder
Nieuws

HMJZ-campagnes in Duitsland on hold

18 sep. 2020

NBTC stopt consumentencampagnes Duitsland Hier moet je zijn NBTC.

Lees verder
Nieuws

Virtuele Persreizen Cheese Valley & Distillery District

24 juni 2020

Virtuele persreizen hebben als doel het verhaal achter de productie van kaas en gin onder de aandacht te brengen.

Lees verder
Nieuws

Live kaasproeven tijdens eerste virtuele persreis in Cheese Valley

17 juni 2020

Vandaag maken twintig internationale journalisten uit Vlaanderen, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, virtueel kennis met de Cheese Valley regio.

Lees verder
Nieuws

60 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020

4 juni 2020

60 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020.

Lees verder
Nieuws

Rembrandtjaar trekt culturele bezoekers naar meerdere steden door heel Nederland

25 feb. 2020

Steden verspreid over het land profiteerden mee van het Rembrandt & de Gouden Eeuw jaar.

Lees verder
Statement

Reactie NBTC t.a.v. lancering nieuwe Nederland branding

14 nov. 2019

Lancering nieuwe Nederland branding ter versterking van ons internationale imago.

Lees verder
Nieuws

Nederland in top-10 Best in Travel van Lonely Planet

21 okt. 2019

NBTC is trots dat Nederland tot de top-10 Best in Travel van Lonely Planet behoort, een mooi compliment. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Het is goed te zien dat Lonely Planet het rijke en gevarieerde aanbod van Nederland markeert.”

Lees verder
Nieuws

Influencer voor INretail op bezoek in Haarlem en Alkmaar

7 okt. 2019

In kader van de Holland Shopping Alliantie, samenwerking tussen INretail en NBTC, brengt influencer Franzi Albrecht een bezoek aan de steden Haarlem en Alkmaar.

Lees verder
Nieuws

Holland.com vernieuwd

7 okt. 2019

Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.

Lees verder
Nieuws

Start “75 jaar vrijheid” in Terneuzen

7 okt. 2019

De start van 75 Jaar Vrijheid werd 31 augustus 2019 officieel ingeluid door Koning Willem-Alexander in Terneuzen. Er zullen veel activiteiten plaatsvinden in 2019 en 2020 om te vieren dat we 75 jaar in vrijheid leven.

Lees verder
Nieuws

Themajaar Rembrandt & de Gouden eeuw van start

19 sep. 2019

Vandaag is het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw officieel gelanceerd in het Mauritshuis in Den Haag. Gedurende het hele jaar werken op initiatief van NBTC Holland Marketing allerlei steden en culturele instellingen samen aan 20 tentoonstellingen en activiteiten in heel Nederland.

Lees verder
Nieuws

NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden

19 sep. 2019

Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

Lees verder
Nieuws

Grootste Spaanse touroperator VECI lanceert campagne Nederland Waterland

19 sep. 2019

Samenwerking VECI en NBTC bekrachtigd met oog op Perspectief 2030.

Lees verder
Nieuws

Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme

19 sep. 2019

Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.

Lees verder