
Marketing & branding
Toolkits en whitepapers
Paper Digitale Toegankelijkheid & Toerisme
11 april 2023NBTC werkt continu aan het optimaal toegankelijk maken van alle digitale communicatiemiddelen, waaronder Holland.com. In dit paper delen we onze learnings en vind je ook 8 quick wins voor toerisme websites waar je zelf morgen al mee aan de slag kunt.
Lees verderPR-activiteiten: hoe maak je ze duurzamer?
2 december 2021Praktische tips en handvatten om onze PR-activiteiten (nog) duurzamer te maken.
Lees verderGoogle My Business: zet je organisatie op de kaart bij boekers en bezoekers
10 november 2021Praktische tips en stappen om je bedrijf goed vindbaar te maken voor bezoekers.
Lees verderOnline uitblinken met ‘featured snippets’
17 september 2020Advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door het gebruik van featured snippets.
Lees verderCustomer journey toolkit
4 april 2020De customer journey toolkit is gelanceerd door het Data & Development Lab. Met de toolkit krijgen toeristische bedrijven inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten.
Lees verderMedialandschappen in onze kernmarkten
Nieuwsberichten
Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same
20 juli 2022Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken
Lees verderNederland open voor bezoek: herstart marketingcampagnes
4 februari 2022Omdat Nederland langzaam open gaat, start NBTC de internationale marktbewerking op met een aantal (herstel)campagnes.
Lees verderInternationale perspresentatie Growing Green Cities in Keulen
25 november 2021Internationale journalisten maken kennis met de nieuwe campagne Growing Green Cities.
Lees verderInternationale kunst- en cultuurmedia maken in Parijs kennis met Nederlandse topmusea
24 november 2021Museumconferentie Musea22 Parijs voor kunstmedia en cultuurmedia
Lees verderSplinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’
11 november 2021Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.
Lees verderCorona maakt Nederlands landschap populair onder jongeren
10 mei 2021Onderzoek themajaar Ode aan het Landschap naaro.a. de invloed van corona op de waardering van het landschap.
Lees verderHMJZ Influencer campagne
10 december 2020Vrijdag 29 november startte Hier Moet Je Zijn met een local influencer netwerk dat de mooiste en verrassendste plekken in de regio liet zien.
Lees verder100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland
27 november 2020In de komende weken vieren we onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands.
Lees verderNederland schittert als gastland in de nieuwe Gault & Millau Gids van België
26 november 2020‘Culinair Nederland’: 5 culinaire topregio’s met elk hun eigen troeven.
Lees verderVerhaallijn Bloemen in nieuw experience-format
15 oktober 2020Verhaallijn Bloemen in nieuw experience-format.
Lees verderStartschot themajaar Ode aan het Landschap 2021
14 oktober 2020Opening tentoonstelling Machtige Maas in Limburgs Museum, Venlo, themajaar ode aan het landschap.
Lees verderHMJZ-campagnes in Duitsland on hold
18 september 2020NBTC stopt consumentencampagnes Duitsland Hier moet je zijn NBTC.
Lees verderVirtuele Persreizen Cheese Valley & Distillery District
24 juni 2020Virtuele persreizen hebben als doel het verhaal achter de productie van kaas en gin onder de aandacht te brengen.
Lees verderLive kaasproeven tijdens eerste virtuele persreis in Cheese Valley
17 juni 2020Vandaag maken twintig internationale journalisten uit Vlaanderen, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, virtueel kennis met de Cheese Valley regio.
Lees verder60 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020
4 juni 202060 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020.
Lees verderRembrandtjaar trekt culturele bezoekers naar meerdere steden door heel Nederland
25 februari 2020Steden verspreid over het land profiteerden mee van het Rembrandt & de Gouden Eeuw jaar.
Lees verderReactie NBTC t.a.v. lancering nieuwe Nederland branding
14 november 2019Lancering nieuwe Nederland branding ter versterking van ons internationale imago.
Lees verderNederland in top-10 Best in Travel van Lonely Planet
21 oktober 2019NBTC is trots dat Nederland tot de top-10 Best in Travel van Lonely Planet behoort, een mooi compliment. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Het is goed te zien dat Lonely Planet het rijke en gevarieerde aanbod van Nederland markeert.”
Lees verderInfluencer voor INretail op bezoek in Haarlem en Alkmaar
7 oktober 2019In kader van de Holland Shopping Alliantie, samenwerking tussen INretail en NBTC, brengt influencer Franzi Albrecht een bezoek aan de steden Haarlem en Alkmaar.
Lees verderHolland.com vernieuwd
7 oktober 2019Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.
Lees verderStart “75 jaar vrijheid” in Terneuzen
7 oktober 2019De start van 75 Jaar Vrijheid werd 31 augustus 2019 officieel ingeluid door Koning Willem-Alexander in Terneuzen. Er zullen veel activiteiten plaatsvinden in 2019 en 2020 om te vieren dat we 75 jaar in vrijheid leven.
Lees verderThemajaar Rembrandt & de Gouden eeuw van start
19 september 2019Vandaag is het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw officieel gelanceerd in het Mauritshuis in Den Haag. Gedurende het hele jaar werken op initiatief van NBTC Holland Marketing allerlei steden en culturele instellingen samen aan 20 tentoonstellingen en activiteiten in heel Nederland.
Lees verderNBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden
19 september 2019Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.
Lees verderGrootste Spaanse touroperator VECI lanceert campagne Nederland Waterland
19 september 2019Samenwerking VECI en NBTC bekrachtigd met oog op Perspectief 2030.
Lees verderEurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme
19 september 2019Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.
Lees verder