Foto: © Olaf Kraak via ANP
Kennisbank

Marketing & branding

In deze kennisbank delen we graag onze kennis en inzichten over marketing en branding. Of het nu gaat om de laatste trends op het gebied van digital marketing of een overzicht van het medialandschap in onze kernmarkten.

Toolkits en whitepapers

Categorie: Publicatie

PR-activiteiten: hoe maak je ze duurzamer?

2 dec. 2021

Praktische tips en handvatten om onze PR-activiteiten (nog) duurzamer te maken.

Lees verder
Categorie: Publicatie

Google My Business: zet je organisatie op de kaart bij boekers en bezoekers

10 nov. 2021

Praktische tips en stappen om je bedrijf goed vindbaar te maken voor bezoekers.

Lees verder
Categorie: Publicatie

Online uitblinken met ‘featured snippets’

17 sep. 2020

Advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door het gebruik van featured snippets.

Lees verder
Categorie: Publicatie

Customer journey toolkit

4 apr. 2020

De customer journey toolkit is gelanceerd door het Data & Development Lab. Met de toolkit krijgen toeristische bedrijven inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten.

Lees verder

Nieuwsberichten

Categorie: Nieuws

Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same

20 juli 2022

Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken​

Lees verder
Categorie: Nieuws

Nederland open voor bezoek: herstart marketingcampagnes

4 feb. 2022

Omdat Nederland langzaam open gaat, start NBTC de internationale marktbewerking op met een aantal (herstel)campagnes.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Internationale perspresentatie Growing Green Cities in Keulen

25 nov. 2021

Internationale journalisten maken kennis met de nieuwe campagne Growing Green Cities.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Internationale kunst- en cultuurmedia maken in Parijs kennis met Nederlandse topmusea

24 nov. 2021

Museumconferentie Musea22 Parijs voor kunstmedia en cultuurmedia

Lees verder
Categorie: Nieuws

Splinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’

11 nov. 2021

Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Corona maakt Nederlands landschap populair onder jongeren

10 mei 2021

Onderzoek themajaar Ode aan het Landschap naaro.a. de invloed van corona op de waardering van het landschap.

Lees verder
Categorie: Nieuws

HMJZ Influencer campagne

10 dec. 2020

Vrijdag 29 november startte Hier Moet Je Zijn met een local influencer netwerk dat de mooiste en verrassendste plekken in de regio liet zien.

Lees verder
Categorie: Nieuws

100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland

27 nov. 2020

In de komende weken vieren we onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Nederland schittert als gastland in de nieuwe Gault & Millau Gids van België

26 nov. 2020

‘Culinair Nederland’: 5 culinaire topregio’s met elk hun eigen troeven.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Verhaallijn Bloemen in nieuw experience-format

15 okt. 2020

Verhaallijn Bloemen in nieuw experience-format.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Startschot themajaar Ode aan het Landschap 2021

14 okt. 2020

Opening tentoonstelling Machtige Maas in Limburgs Museum, Venlo, themajaar ode aan het landschap.

Lees verder
Categorie: Nieuws

HMJZ-campagnes in Duitsland on hold

18 sep. 2020

NBTC stopt consumentencampagnes Duitsland Hier moet je zijn NBTC.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Virtuele Persreizen Cheese Valley & Distillery District

24 juni 2020

Virtuele persreizen hebben als doel het verhaal achter de productie van kaas en gin onder de aandacht te brengen.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Live kaasproeven tijdens eerste virtuele persreis in Cheese Valley

17 juni 2020

Vandaag maken twintig internationale journalisten uit Vlaanderen, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, virtueel kennis met de Cheese Valley regio.

Lees verder
Categorie: Nieuws

60 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020

4 juni 2020

60 procent minder buitenlandse toeristen in Nederland in 2020.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Rembrandtjaar trekt culturele bezoekers naar meerdere steden door heel Nederland

25 feb. 2020

Steden verspreid over het land profiteerden mee van het Rembrandt & de Gouden Eeuw jaar.

Lees verder
Categorie: Statement

Reactie NBTC t.a.v. lancering nieuwe Nederland branding

14 nov. 2019

Lancering nieuwe Nederland branding ter versterking van ons internationale imago.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Nederland in top-10 Best in Travel van Lonely Planet

21 okt. 2019

NBTC is trots dat Nederland tot de top-10 Best in Travel van Lonely Planet behoort, een mooi compliment. Jos Vranken, algemeen directeur NBTC: “Het is goed te zien dat Lonely Planet het rijke en gevarieerde aanbod van Nederland markeert.”

Lees verder
Categorie: Nieuws

Influencer voor INretail op bezoek in Haarlem en Alkmaar

7 okt. 2019

In kader van de Holland Shopping Alliantie, samenwerking tussen INretail en NBTC, brengt influencer Franzi Albrecht een bezoek aan de steden Haarlem en Alkmaar.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Holland.com vernieuwd

7 okt. 2019

Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Start “75 jaar vrijheid” in Terneuzen

7 okt. 2019

De start van 75 Jaar Vrijheid werd 31 augustus 2019 officieel ingeluid door Koning Willem-Alexander in Terneuzen. Er zullen veel activiteiten plaatsvinden in 2019 en 2020 om te vieren dat we 75 jaar in vrijheid leven.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Themajaar Rembrandt & de Gouden eeuw van start

19 sep. 2019

Vandaag is het themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw officieel gelanceerd in het Mauritshuis in Den Haag. Gedurende het hele jaar werken op initiatief van NBTC Holland Marketing allerlei steden en culturele instellingen samen aan 20 tentoonstellingen en activiteiten in heel Nederland.

Lees verder
Categorie: Nieuws

NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden

19 sep. 2019

Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Grootste Spaanse touroperator VECI lanceert campagne Nederland Waterland

19 sep. 2019

Samenwerking VECI en NBTC bekrachtigd met oog op Perspectief 2030.

Lees verder
Categorie: Nieuws

Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme

19 sep. 2019

Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.

Lees verder