Nieuws

100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland

In 2014 startten we op Instagram met @visit_holland. Dit Instagram kanaal heeft als doel met name de jongere generatie te inspireren met content over Nederland als potentiële reisbestemming. Na de start hebben we een innovatieve transitie gemaakt door user-generated content te implementeren. Dit betekent dat nagenoeg onze gehele Insta feed wordt gevuld door content gemaakt door Instagram gebruikers. Met de adoptie van de hashtag  #thisisholland en het gebruik van digitaal content platform Crowdriff zijn we in staat de content actief te doorzoeken en te delen met de volgers van @visit_holland.

In de afgelopen zes jaar hebben we maar liefst 306.000 #thisisholland tips verzameld en worden we letterlijk elke dag gevoed met inspirerende posts en verhalen. Én we zien dat de content aanslaat bij onze fans waar we organisch gemiddeld een engagement rate (combinatie van likes, comments en shares) 7,5% scoren. Voor de kenners: dit is 4,5% boven de benchmark.

De afgelopen jaren is onze user-generated content strategie uitgebreid met de organisatie van insta meets en Instagram take-overs. Zo geven we invloedrijke Nederlandse content creators een podium en nemen zij onze fans mee op een trip binnen een bepaalde regio of thema. Daarnaast krijgen we aan de hand van experimenten en advertentiecampagnes steeds meer inzicht in onze doelgroepen en weten we nieuwe doelgroepen te bereiken door hen deze ‘user-generated content’ te tonen. Dit om zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de customer journey van toekomstige bezoekers.

In de komende periode staan er vele mijlpalen op onze routekaart. Zo gaan we met al onze kanalen over van Visit Holland naar Visit Netherlands om aansluiting te vinden met de rebranding naar Netherlands. Daarnaast  vieren we in de komende weken onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands. Stay tuned want the best is yet to come!