Zakelijke markt - NBTC

Zakelijke markt

Nederland is een goede bestemming voor internationale zakelijke bijeenkomsten. We zijn een klein land met veel variatie en onze steden bieden talloze mogelijkheden en vele locaties en faciliteiten. NBTC promoot dit actief op de internationale congres- en vergadermarkt.

Nederland op de kaart zetten als veelzijdige internationale congres- en vergaderbestemming: dat doen we met campagnes, tijdens beurzen en met relatiemarketing. Daarnaast faciliteren we partners en organisatoren op de weg naar verduurzaming van de congressector.

Dit jaar staat in het teken van herstel van de Europese en internationale meetings- en congresmarkt. Naast gebruikelijke activiteiten is er in dit kader ruimte voor ad-hoc initiatieven. We verwachten in de eerste helft van het jaar nog te moeten inzetten op online. Waar mogelijk schakelen we snel over naar hybride activiteiten om de doelgroep zo goed mogelijk te blijven informeren en inspireren. 

Internationale zakelijke bijeenkomsten 

Samen met partners spannen we ons in om meerdaagse internationale zakelijke bijeenkomsten naar Nederland te halen. We zorgen ervoor dat Nederland als congresland hoog op de internationale lijsten blijft staan. 

Holland Congres Alliantie

Internationale congressen dragen niet alleen bij aan het profiel van Nederland als kennisland, maar geven ook een concrete boost aan de kennissector. NBTC en de grote Nederlandse steden werken daarom samen vanuit de Holland Congres Alliantie bij het profileren van Nederland als zakelijke bestemming voor internationale congressen. Bekijk de Kerncijfers zakelijke markt 2019

Campagne #likenetherlands 

Met deze campagne creëren we aandacht voor het innovatieve karakter van Nederland. We zetten de campagne om van #likeHolland naar het nieuwe #likeNetherlands. Enerzijds is dit een multichannelcampagne gericht op (corporate) meeting planners in Europa en Noord-Amerika. Anderzijds is het een social media-campagne gericht op initiatiefnemers van internationale en Europese congressen in Nederland (verenigingen/federaties). Middelen die we hierbij inzetten zijn: digital advertising, events, PR, social media, influencermarketing, website. 

We verzorgen de Nederlandse deelname aan diverse internationale beurzen:

  • IMEX America 9-11 november 2021
    Begin november in Las Vegas, een toonaangevend trefpunt voor hoofdzakelijk Noord-Amerikaanse buyers (86%). Dit evenement in Las Vegas telde zo’n 7.700 hosted buyers en trade bezoekers in 2019.
  • IBTM World Barcelona 30 november-2 december 2021
    Eind november in Barcelona, het vlaggenschip van alle IBTM-titels wereldwijd en al ruim 32 jaar één van de twee invloedrijke vakbeurzen in Europa.
  • Cvent North America
    In juni in Las Vegas.

Ook organiseren we programma’s en evenementen om in contact te komen met meetingplanners en congresorganisatoren: 

  • Market Development Missions
    Meerdaags programma met verschillende live bezoeken aan Amerikaanse meetingplanners en associaties die interesse hebben in Nederland als congresbestemming.
  • Netherlands Association Symposium
    Tweedaags live/hybride symposium voor potentiële initiatiefnemers van internationale congressen in Nederland in samenwerking met de Nederland Congres Alliantie.
  • Relatiemarketing-evenementen
    Diverse relatiemarketing-evenementen gericht op Engelse corporate meetingplanners. Masterclasses en virtuele evenementen om in contact te komen en te blijven met relevante partners op de Amerikaanse congresmarkt.

    Doe mee!

    Wil je meedoen aan een bovenstaande activiteiten?

    Neem contact op met Eric Bakermans