Publicatie

Online uitblinken met ‘featured snippets’

Thema: Marketing & branding

Cover featured snippets paper

Naast de inzichten die NBTC deelt over toerisme, delen we ook kennis op andere vlakken. Zo geven we advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door middel van zogenaamde featured snippets. Bij Holland.com is er de afgelopen tijd hard gewerkt aan featured snippets. Met als resultaat een betere zichtbaarheid en aansluiting op de vragen van onze doelgroepen.

Binnen de toeristische sector willen organisaties verschillende doelgroepen informeren, overtuigen en als het kan inspireren. Bij het promoten van steden, regio’s, attracties, musea en evenementen in Nederland is het goed om te luisteren en te weten welke uiteenlopende vragen consumenten hierover hebben zodat de juiste antwoorden op de vragen kunnen gegeven worden. Het is soms lastig om met één verhaal alle vragen goed te kunnen beantwoorden over bijvoorbeeld een stad. Dit omdat een stad veel verschillende facetten te bieden heeft en er verschillende doelgroepen worden aangesproken.

Hier komt het gebruik van featured snippets om de hoek kijken. Bij Holland.com is er de afgelopen tijd hard gewerkt aan featured snippets. Met als resultaat een betere zichtbaarheid en aansluiting op de vragen van onze doelgroepen. Wat is nu eigenlijk een snippet? Een snippet is een klein stukje tekst, met eventueel een foto, dat verschijnt in de resultatenpagina van een zoekmachine zoals bijvoorbeeld Google.

Grote toeristische bedrijven zijn al actief bezig met featured snippets en FAQ rich results. Kleine- en middelgrote organisaties in de toeristische sector maken hier echter nog niet massaal gebruik van. Terwijl featured snippets en FAQ rich results om verschillende redenen een toegevoegde waarde kunnen zijn.

Benieuwd naar onze bevindingen van het gebruik van de 'featured snippets'?

Download hier de whitepaper