Samenwerken

PR & Influencer Marketing

Nederland internationaal op de kaart bij de (vak)pers

Gaat het om overtuigen, dan werkt het goed om verhalen niet zelf te vertellen, maar dit over te laten aan derden. Om verschillende verhalen over de bestemming Nederland gericht te verspreiden, zet NBTC geselecteerde traditionele media en social influencers in. Daarbij richten we ons vooral op de herkomstmarkten Duitsland, België, Frankrijk, het VK, de Verenigde Staten en China. Om ook de bezoeker in eigen land te inspireren, nemen we in 2022 de Nederlandse vakpers mee in de mediabewerking.

Effectief en duurzaam

Binnen onze PR & Influencer Marketing-strategie is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Daarom bepalen we heel scherp de doelstellingen, doelgroepen en gewenste positioneringbrandi. Op basis daarvan selecteren we de meest geschikte PR-kanalen en media, met het juiste bereik bij de juiste doelgroepen. Dat hoeft dus niet per se een traditionele persreis te zijn. Steeds vaker kiezen we voor innovatieve, inspirerende concepten die de pers verrassen.  Ook zetten we waar mogelijk virtuele of hybride events in, waarmee we een grotere groep journalisten tegelijk bereiken. Dat is niet alleen efficiënt, maar ook effectief. En wel zo duurzaam.

Internationaal netwerk NBTC

Onze buitenlandse vestigingen beschikken over kennis van het lokale medialandschap en onderhouden actief contact met de pers. Ook hebben we toegang tot een wereldwijde database met social influencers.  

Media events 

Ieder jaar organiseren we media events in onder andere Londen, Berlijn, Keulen en Parijs. Daarnaast zijn we aanwezig bij (terugkerende) media events van derden zoals het Bloggersevent en de ANTOR-workshop in Vlaanderen, Travelcon in de Verenigde Staten en de Adonet workshop in Frankrijk. Hieronder vind je de videoverslagen van twee inspirerende events uit 2021.

Nederland op de menukaart! Een 'Supermarket dinner' met 22 Vlaamse journalisten

Musea22 Perswandeling in Parijs

Of bekijk de video over de kickoff voor Floriade Expo 2022 “Growing Green Cities".

    Persbezoeken aan Nederland

    Met persbezoeken aan Nederland kunnen we de internationale media op een adequate manier bewerken. NBTC organiseert deze persreizen voor zowel individuele journalisten als groepen. Samen met lokale partners in Nederland verzorgen we een volledig programma inclusief reis, overnachting(en) en interviewmogelijkheden. De resultaten van een persreis worden door ons gemonitord en gerapporteerd. Naast fysieke persbezoeken organiseren we ook virtuele persreizen, als reizen niet kan of niet nodig is. In dat geval nodigen we journalisten en influencers uit voor een interactief, onlineprogramma.

    Social media en influencers

    Via onze social mediakanalen “Visit Netherlands” staan we in directe verbinding met de bezoeker wereldwijd. Elke dag zetten we Instagram, Facebook, YouTube en Twitter (B2B) in om ons publiek te inspireren met beeldende verhalen over Nederland. Dat doen we op onze eigen kanalen en op die van anderen. Denk bijvoorbeeld aan Instagram take overs, social influencer campagnes, videocampagnes, Insta reels en (commerciële) inzet op social platforms van derden. NBTC beschikt over een wereldwijde database van social influencers, die de verhalen over Nederland op inspirerende wijze delen met hun volgers.

      Heroes in onze storytelling

      Ook voor 2022 staan nieuwe  reportages op het programma. We focussen op vier verhalen die bijdragen aan de reputatie van Nederland en waarmee we ons onderscheiden van andere landen.

      • Pride: Easy going Dutch, open, inclusive

      • Greener Cities: Duurzaamheid, dynamische steden, Floriade Expo 2022, groene projecten

      • Cycling: Nederland fietsland

      • New Dutch: Dutch heritage op een nieuwe manier belicht, bv. architectuur, dans en  Dutch Design.

      Binnen deze thema's maar ook daarbuiten benutten we interessante kansen voor Instagram Live en take-overs.  

      Doe mee!

      Wil je samen met ons Nederland op de kaart zetten?

      Neem contact op met Janneke Hendrikx