Samenwerken

PR & Influencer Marketing

Gaat het om overtuigen, dan werkt het goed om verhalen niet zelf te vertellen, maar dit over te laten aan derden. Om verschillende verhaallijnen van onze bestemming gericht te verspreiden, zetten we geselecteerde traditionele media en online influencers in.

Maar ook dit gaat in coronatijd anders dan anders. Media verdwijnen, travel magazines schorten hun edities op en journalisten en influencers kunnen niet reizen. Daarom inspireren we komende tijd op afstand om de bestemming Nederland levendig en onder de aandacht te houden.

In afwachting van meer mogelijkheden, onderhouden we ons internationale (media)netwerk en leveren we accurate informatie over de geldende maatregelen in Nederland. Het is een wisselwerking: waarmee kunnen we journalisten helpen en wat betekenen zij tijdens de COVID-19 periode, maar vooral érna voor ons? Middelen die we inzetten voor de mediapitch zijn persberichten, perswebsites op Holland.com, persnieuwsbrieven, persreizen individueel en in groepsverband (fysiek en virtueel) en (terugkerende) lokale pers events.

Media events 

Ieder jaar organiseren we lokale media events in onder andere Londen, Berlijn, Keulen en Parijs. Daarnaast zijn we aanwezig bij (terugkerende) media events van derden bij zoals het Bloggersevent en de ANTOR-workshop in Vlaanderen, Travelcon in de Verenigde Staten en de Adonet workshop in Frankrijk.   

Voor het najaar van 2021 staan de volgende evenementen gepland: 

  • Floriade, Growing green Cities Press Event (Keulen, Duitsland) - datum volgt
  • Floriade Growing green Cities Press Event i.s.m. Floriade, Landbouwraad en de Nederlandse Ambassade (Parijs, Frankrijk) - 6 oktober (tbc)
  • MUSEA22 persconferentie (Parijs, Frankrijk) - 24 november

Persreizen

Om de internationale media op een adequate manier te kunnen bewerken, zetten we persbezoeken naar Nederland in. Deze persreizen vinden plaats op individueel niveau en in groepsverband. We selecteren media met groot bereik in de door ons gewenste doelgroep. Samen met lokale partners in Nederland verzorgen we een volledig programma inclusief reis, overnachting(en) en interviewmogelijkheden. De resultaten van een persreis worden door ons gemonitord en gerapporteerd.

Dit jaar organiseren we naast fysieke, ook virtuele persreizen. Wanneer reizen naar Nederland niet mogelijk is, nodigen we journalisten en influencers uit voor een interactief, online programma. Een overzicht:

  • Ode to the Landscape individuele reizen (Nederland, Duitsland, België) - gehele jaar
  • Cheese Valley groepspersreis (België) - 2-4 september
  • Veluwe culinair groepspersreis (België) - 7-9 oktober
  • Nijmegen Duurzaamheid & foodtrip groepspersreis (UK, Frankrijk, Duitsland, België) - 21-22 oktober
  • Limburg groepspersreis (België) - 28-30 oktober
  • Opening Teyler Huis (UK, Frankrijk, Duitsland, België) - eind november (onder voorbehoud)

Social media  

Via onze social kanalen staan we in directe verbinding met de consument wereldwijd. Ook dit jaar zetten we Instagram, Facebook, YouTube en Twitter (B2B) in om ons publiek te inspireren met beeldende verhalen over Nederland. Dat doen we elke dag op onze eigen kanalen en op die van anderen. Denk aan take overs, social influencer campagnes, videocampagnes, Insta reels en (commerciële) inzet op social platforms van derden. 

In Q3 en Q4 van 2021 worden er nieuwe social media (content) reportages gerealiseerd worden met een sterke focus op food, new Dutch en cycling. Zo wordt tijdens de Dutch Design Week een week lang verslag gedaan waarin we onze social media fans meer leren over Dutch Design en hoe Dutch Design bijdraagt aan maatschappelijke onderwerpen. Daarnaast kijken we binnen de thema’s maar ook daarbuiten naar interessante kansen voor Instagram Live en take-overs.  

Kortom, genoeg mogelijkheden om de bestemming Nederland en ons aanbod op de kaart te zetten!

Doe mee!

Wil je samen met ons Nederland op de kaart zetten?

Neem contact op met Janneke Hendrikx