Samenwerken op het vlak van PR - NBTC
Samenwerken

PR & Influencer Marketing

Gaat het om overtuigen, dan werkt het goed om verhalen niet zelf te vertellen, maar dit over te laten aan derden. Om verschillende verhaallijnen van onze bestemming gericht te verspreiden, zetten we geselecteerde traditionele media en online influencers in.

Maar ook dit gaat in coronatijd anders dan anders. Media verdwijnen, travel magazines schorten hun edities op en journalisten en influencers kunnen niet reizen. Daarom inspireren we komende tijd op afstand om de bestemming Nederland levendig en onder de aandacht te houden.

In afwachting van meer mogelijkheden, onderhouden we ons internationale (media)netwerk en leveren we accurate informatie over de geldende maatregelen in Nederland. Het is een wisselwerking: waarmee kunnen we journalisten helpen en wat betekenen zij tijdens de COVID-19 periode, maar vooral érna voor ons? Middelen die we inzetten voor de mediapitch zijn persberichten, perswebsites op Holland.com, persnieuwsbrieven, persreizen individueel en in groepsverband (fysiek en virtueel) en (terugkerende) lokale pers events.

Media events 

Ieder jaar organiseren we lokale media events in onder andere Londen, Berlijn (aan de vooravond van de ITB), Keulen en Parijs. Na een succesvol virtueel event voor de kunst- en cultuurpers in Parijs, ligt het voor de hand dat we ook dit jaar virtuele (en fysieke) events op locatie organiseren. Voor de kick-off van Ode aan het Landschap bijvoorbeeld in Duitsland, het jaarlijks terugkerend persevent in Londen en de museumconferentie in Parijs. Invulling en data staan op dit moment nog niet vast. Daarnaast wonen we (terugkerende) media events van derden bij. Zo zijn we in 2021 aanwezig tijdens het Bloggersevent en de ANTOR-workshop in Vlaanderen en tijdens Travelcon in de Verenigde Staten. 

Persreizen

Om de internationale media op een adequate manier te kunnen bewerken, zetten we persbezoeken naar Nederland in. Deze persreizen vinden plaats op individueel niveau en in groepsverband. We selecteren media met groot bereik in de door ons gewenste doelgroep. Samen met lokale partners in Nederland verzorgen we een volledig programma inclusief reis, overnachting(en) en interviewmogelijkheden. De resultaten van een persreis worden door ons gemonitord en gerapporteerd.

Dit jaar organiseren we naast fysieke, ook virtuele persreizen. Wanneer reizen naar Nederland niet mogelijk is, nodigen we journalisten en influencers uit voor een interactief, online programma. Een overzicht:

  • The Smell of Art in samenwerking met het Mauritshuis – februari (virtueel, wereldwijd)
  • Experience the Dutch chef – voorjaar (virtueel, Europese markten)
  • Virtuele persreis Growing Green Cities - najaar (virtueel/fysiek, Europese markten)
  • Kick-off Duurzaam reizen – n.t.b. (fysiek, Verenigd Koninkrijk)
  • Fietsen – n.t.b. (fysiek, wereldwijd)
  • New Dutch – n.t.b. (fysiek, wereldwijd)
  • Ode to the Landscape (fysiek, Europese markten)
  • PR-campagne Holland vs Netherlands – Q1 (virtueel, wereldwijd)
  • PR-campagne met Europese hoofdsteden – n.t.b. (fysiek, Verenigde Staten en China)
  • PR-campagne IMEX – oktober (virtueel/fysiek, Verenigde Staten)

Social media  

Via onze social kanalen staan we in directe verbinding met de consument wereldwijd. Ook dit jaar zetten we Instagram, Facebook, YouTube en Twitter (B2B) in om ons publiek te inspireren met beeldende verhalen over Nederland. Dat doen we elke dag op onze eigen kanalen en op die van anderen. Denk aan take overs, social influencer campagnes, videocampagnes, Insta reels en (commerciële) inzet op social platforms van derden. Een overzicht:

  • Happy new year video campagne – Q1 (Instagram, Facebook)
  • Videocampagne 100K followers Instagram – Q1 (Instagram)
  • PR-campagne Holland vs The Netherlands – Q1 (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter)
  • Vervolg influencercampagne #hiermoetjezijn – Q1 en Q2 (Instagram)
  • Social samenwerking Daan Roosegaarde – Q1 (Instagram)
  • Vervolg social videocampagne Flowerselfie – onder voorbehoud Q2 (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter)
  • Social campagne Fietsen – onder voorbehoud Q3 (Instagram, Facebook, YouTube, Twitter)

Kortom, genoeg mogelijkheden om de bestemming Nederland en ons aanbod op de kaart te zetten!

Doe mee!

Wil je samen met ons Nederland op de kaart zetten?

Neem contact op met Janneke Hendrikx