Organisatie

Wat we doen

Onze organisatie werkt vanuit vier werkterreinen: Intell & Insights, Strategy & Branding, Destination Development en Marketing. De teams dragen – elk vanuit hun eigen expertise én enthousiasme – bij aan Nederland als aantrekkelijke bestemming voor bezoekers, bedrijven en bewoners.

Intell & Insights

Kennis en data vormen de basis voor de ontwikkeling van bestemming Nederland. Intell & Insights signaleert relevante trends en ontwikkelingen en biedt inzicht in herkomstmarkten en bezoekersgroepen. Het team voert eigen onderzoeken uit, waaruit onder andere onze MarketScans voortkomen. Daarnaast participeert NBTC in diverse gezamenlijke onderzoeksinitiatieven.  

Strategy & Branding 

Dit team zorgt voor een duidelijke en onderscheidende positionering van bestemming Nederland om zo waardevolle bezoekers aan te trekken. Strategy & Branding faciliteert en adviseert steden en regio’s als het gaat om toerismebeleid. Ook ondersteunt het team hen bij het ontwikkelen van hun eigen onderscheidende profiel, gericht op bezoekers die passen bij het karakter van de stad of regio.  

Destination Development

… oftewel bestemmingsontwikkeling. Dit team stimuleert en faciliteert de ontwikkeling van relevant toeristisch aanbod in ons land. Destination Development identificeert kansen, inspireert betrokkenen en brengt samenwerkingspartners bij elkaar. Ze coördineren en faciliteren deze samenwerkingen en dragen zorg voor deling en verspreiding van opgedane kennis.  

Marketing

Met onze marketingcommunicatieactiviteiten richten we ons op zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Met Perspectief 2030 als uitgangspunt ligt de focus van dit team op het promoten van ándere plekken bij ándere, graag geziene bezoekers. Zo dragen wij bij aan de spreiding van bezoekers in tijd en ruimte.  

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor samenwerking en ondersteuning vanuit de verschillende teams? Neem dan een kijkje bij onze activiteiten of neem contact op.