Nieuws

‘Onderzoek is dé basis voor verbinding’

'Al vanaf de oprichting van Marketing Drenthe werken we landelijk samen voor meer zicht op onze bezoekers. De veranderende maatschappij en een nieuwe kijk op de meerwaarde van toerisme en recreatie maakten onze opgaaf in korte tijd veel breder. Hiermee groeide onze behoefte aan data en inzichten.'

In dit interview, geeft marketing strateeg Yvonne Cornax van Marketing Drenthe aan dat de sector pas de laatste jaren de waarde is gaan zien van de opendatagedachte. Volgens haar een goede zaak, want het maakt de weg vrij voor datagedreven werken. Ze vertelt over de veranderende rol van Marketing Drenthe, de groeiende behoefte aan data en inzichten en hoe NBTC hieraan bijdraagt.

Categorie: Publicatie

Interview Yvonne Cornax, Marketing Drenthe over samenwerking in LDA

‘Onderzoek is dé basis voor verbinding’ Yvonne Cornax, marketingstrateeg bij Marketing Drenthe, vertelt over haar ervaringen van samenwerken in de Landelijke Data Alliantie (LDA).