© Sander van der Werf Fotografie & Illustratie via Nationale Beeldbank

Markten & segmenten

In deze kennisbank delen we kennis van de herkomstmarkten en de doelgroepensegmentatie. De informatie komt vaak direct vanuit de herkomstmarkt, via onze Market & Insights Managers.

Terugkijken webinar Key Insights

Op donderdag 29 februari 2024 vond het webinar Key Insights plaats over de Belgische, Britse en Duitse bezoeker. Er was veel belangstelling voor het webinar. Voor degenen die het niet konden bijwonen, bieden we graag de mogelijkheid om het webinar terug te kijken.

Contact opnemen

Heb je na het bekijken van dit webinar vragen? Neem gerust contact op met één van onze Market Insights Managers:

Inzichten in Travel Trade

Segmenten  

Samen met jou verleiden we internationale bezoekers tot een bezoek aan Nederland. Daarvoor is het belangrijk om te weten met wat voor type bezoekers we te maken hebben. Wat inspireert hen en wat is hun manier van leven? En hoe sluiten de wensen en behoeften van de doelgroep aan op het aanbod in jouw stad of regio? Voor de positionering, ontwikkeling en marketing van bestemming Nederland maken we gebruik van segmentatiemodel Glocalities van marktonderzoekbureau Motivaction. Dit model geeft inzicht in de vijf doelgroepen die het meest belangrijk en interessant zijn voor de ontwikkeling van een duurzame bestemming Nederland. Op basis van dit model heeft NBTC haar eigen doelgroep geformuleerd: De NL-doelgroep.

Lees meer over het segmentatiemodel, de vijf doelgroepen en de NL-doelgroep via onderstaande link.

Trendpublicatie 2025

De persona’s op basis van het Glocalities-segmentatiemodel komen ook terug in onze jaarlijkse Trendpublicatie, waarin we de belangrijkste trends voor de Nederlandse toerismesector uitlichten.

Actueel in Markten & segmenten