Foto: © Sander van der Werf Fotografie & Illustratie via Nationale Beeldbank
Kennisbank

Markten & segmenten

Hoe verleiden we mensen tot een bezoek aan Nederland? Kennis van herkomstmarkten en doelgroepen is daarbij cruciaal. In deze kennisbank delen we die kennis graag met je.

Markten 

Hoe meer we over onze belangrijkste herkomstmarkten en doelgroepen weten, hoe beter we activiteiten en beleid hierop kunnen afstemmen. Op onze marktpagina’s vind je publicaties over de medialandschappen en andere marktspecifieke informatie. Ook vind je daar onze marketscans die per herkomstland inzicht geven in de economie en het reisgedrag van inwoners.

The Atomium, Brussels, Belgium
Markten & segmenten

België

Fernsehturn reflection, Berlin, Germany
Markten & segmenten

Duitsland

Louvre, Paris, France
Markten & segmenten

Frankrijk

Millennium bridge, Londen
Markten & segmenten

Verenigd Koninkrijk

Williamsbridge, New York, USA
Markten & segmenten

Verenigde Staten

Yuzhu Feng, Yushu, China
Markten & segmenten

China

Segmenten  

Voor de positionering, bestemmingsontwikkeling en marketing van bestemming Nederland, maken we gebruik van doelgroepenmodel Glocalities van marktonderzoekbureau Motivaction. Samen met jou verleiden we internationale bezoekers tot een bezoek aan Nederland. Daarvoor is het belangrijk om te weten met wat voor type bezoekers we te maken hebben. Wat inspireert hen en wat is hun manier van leven? En hoe sluiten de wensen en behoeften van de doelgroep aan op het aanbod in jouw stad of regio? Met het Glocalities model geven we inzicht in de doelgroepen die het meest belangrijk/interessant zijn voor de ontwikkeling van een duurzame bestemming Nederland.

In dit magazine kom je alles te weten over de verschillende doelgroepen van Glocalities. 

Mocht je de online introductie van het nieuwe doelgroepenmodel terug willen kijken, klik dan hier.