Persreis Kamp Westerbork Assen
© Merel Tuk

PR, social en influencer marketing

Wij vinden dat mooie verhalen gedeeld moeten worden. Door warme relaties te onderhouden met journalisten, influencers, opinieleiders en content creators delen wij onze verhalen via onze eigen én hun netwerken. Op die manier werken we samen aan de kunst van storytelling. Met elkaar brengen we de juiste verhalen bij de juiste mensen, op het juiste moment.

Storytelling door alle kanalen heen

Storytelling is het vertellen van verhalen om een boodschap over te brengen, emoties op te roepen en een verbinding te creëren met je doelgroep. Binnen storytelling is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Daarom bepalen we heel scherp de doelstellingen, doelgroepen en gewenste positionering-branding. Op basis daarvan selecteren we de meest geschikte PR-kanalen en (sociale) media, met het juiste bereik bij de juiste doelgroepen. Dat hoeft dus niet per se een traditionele persreis of Instagram take-over te zijn. We kiezen voor innovatieve, inspirerende concepten die de media verrassen. De belangrijkste markten die we bewerken zijn Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

PR Event Scents of the Netherlands at Kölner Dufthaus von 4711

Onze activiteiten

  • Een van onze activiteiten is ‘media pitching’, contact maken met de juiste media die ons verhaal onder de aandacht kunnen brengen. We benaderen een grotere groep mediacontacten of juist meer gericht met persoonlijke berichten aan slechts enkele mediacontacten met wie we werken. 
  • Ook is er een Mediabank beschikbaar voor pers om foto's en bewegend beeld uit te kunnen halen ter illustratie en versterking van de content over Nederland. De beelden daarin zijn zowel qua inhoud als qua uitstraling eigentijds en passen bij de innovatieve en inspirerende verhalen die we vertellen.  
  • Daarnaast organiseren we persbezoeken aan Nederland, zowel individueel als in groepen. Hiermee kunnen we de internationale media goed bereiken én bewerken. Samen met lokale partners in Nederland verzorgen we een volledig programma inclusief reis-, overnachtings- en interviewmogelijkheden. De behaalde resultaten van zo'n persreis worden door ons gemonitord en gerapporteerd. 
  • Een andere activiteit is het organiseren van media events in de herkomstmarkten of het bezoeken van media events van anderen. Ieder jaar organiseren we media events in onder andere Londen, Berlijn en Keulen. Ook zijn we aanwezig bij (terugkerende) media events zoals het Bloggersevent en de ANTOR-workshop in Vlaanderen en Travelcon in de Verenigde Staten. 
  • Verder sturen we ook nieuwsbrieven en persberichten naar adressen in onze persdatabase. Deze database verschilt per markt en medialandschap, maar varieert van 500 tot 5000 perscontacten. 
  • Daarnaast zetten we onze social mediakanalen@visitnetherlands actief in om Nederland te positioneren als inspirerende reisbestemming. Via platformen als Instagram, Facebook, Threads en YouTube bereiken we miljoenen reizigers wereldwijd met verhalen, beelden en campagnes die aansluiten bij onze thema’s en doelgroepen. 

Edutainment en content creators 

Met ons storytelling team ontwikkelen en vertellen we verhalen over bestemming Nederland. Onze eigen social media kanalen zoals @visitNetherlands worden dagelijks bezocht door duizenden potentiële bezoekers. Hier vertellen we unieke, persoonlijke reisverhalen over Nederland – door de ogen van lokale bewoners en met Instagram take-overs bijvoorbeeld. Of met  ‘edutainment content’,  waarmee we onze doelgroep ‘vermaken’ en tegelijkertijd iets leren over Nederland als reisbestemming. Zo werken we op verschillende manieren aan de reputatie van Nederland als bestemming en overtuigen we mensen om Nederland aan hun #travelbucketlist toe te voegen.