Nederland is een sterk merk dat ons helpt om ons land als bestemming goed onder de aandacht te brengen bij internationale bezoekers. Daarnaast helpt het merk Nederland om ons effectief te onderscheiden van concurrerende bestemmingen. Het NL Brand wordt gevoed door ons typisch Nederlandse DNA en de onderscheidende redenen voor een bezoek aan ons land, de zogenaamde NL Passies.

This film won't show what the Netherlands is really like. Live it in the Netherlands

Eenduidig en consistent beeld 

Door met z’n allen een eenduidig en consistent beeld uit te dragen van Nederland, versterken we de reputatie van ons land. Bovendien maakt dit het werken aan gemeenschappelijke doelen makkelijker. Daarom zorgt NBTC samen met andere domeinen voor een eenduidig beeld van ons land. Denk bijvoorbeeld aan domeinen die zich richten op het aantrekken van talent, studenten en bedrijven. Voor het (zakelijk) toeristisch merk Nederland gebruikt NBTC de noemer Visit NL.

Internationaal wil Nederland bekend staan als een partner in co-creating pioneering solutions to global challenges in an open, inventive and inclusive way. Deze overkoepelende ambitie sluit naadloos aan op de ambitie die wij hebben voor de bestemming Nederland: toerisme inzetten als middel voor maatschappelijke vraagstukken die invloed hebben op de welvaart en het welzijn van álle Nederlanders. 

Het Nederlandse DNA

De verhalen en belevingen die we introduceren zijn geworteld in ons DNA, ofwel de identiteit van ons land. Onderzoek laat zien dat Nederlanders internationaal bekend staan als ‘open minded people’. Het is de combinatie van een drietal kernwaarden die ons land onderscheidend en uniek maakt:

  • Open: wij hechten waarde aan vrijheid, transparantie en duidelijkheid.
  • Inclusive: wij zoeken altijd naar innovatieve en pragmatische oplossingen.
  • Inventive: wij zoeken naar win-win-winoplossingen en samenwerkingsvormen die sector- en landsgrenzen overstijgen.

Door deze kernwaarden herkenbaar te maken in alle activiteiten waarmee we internationale bezoekers benaderen, wordt Nederland als bestemming steeds beter herkenbaar. Dit draagt bij aan de bereidheid ons land te bezoeken. Overigens staat het Nederlandse DNA ook centraal bij het aantrekken van toptalenten en bedrijven in bijvoorbeeld de zakelijke sector en het hoger onderwijs.

Onze belofte: “One of us” 

De belofte die we daar bij doen luidt: 
Nederland is een bestemming die altijd in beweging is. Voortdurend zoeken wij naar inventieve oplossingen voor de uitdagingen van morgen. Qua toeristisch en zakelijk bezoek richten wij ons op mensen die zich hierin herkennen en die op zoek zijn naar waardevolle ontmoetingen. Bezoekers die bij ons passen, voelen zich thuis in onze dynamische samenleving. De belofte ‘One of us’ is speciaal bedoeld voor hen: door tijdelijk onderdeel te worden van onze samenleving, beleef je ons land als een local. Het succes zit ‘m in de wisselwerking: zo wordt jouw verblijf mooier en rijker, en is jouw bezoek voor de bestemming en bewoners waardevoller. 

NL Passies

NL Passies zijn de fysieke elementen die ons land uniek maken en die interesse opwekken bij internationale bezoekers:

  1. Water(landschap)
  2. Bloemen
  3. Kust
  4. Hollandse meesters / kunst
  5. Traditioneel Nederland / erfgoed
  6. Nieuw Nederland / creatieve sector
  7. Fietsen

Beeld van Nederland

Op zoek naar beelden van Nederland? In onze mediabank vind je tal van beelden en video’s die je kunt gebruiken voor je content. Zo draag je bij aan een positief beeld van ons land als (zakelijk) toeristische bestemming.  

Categorie: Thema

Reputatie & Branding NL

In het programma “Reputatie NL” werkt NBTC actief mee aan een sterke concurrentiepositie van Nederland, via een duidelijke NL branding.