vacature

Communicatieadviseur

Ben jij een communicatietalent met gevoel voor interne communicatie? Denk je op communicatiegebied graag strategisch mee én krijg je energie van uitvoering? Dan komen we graag met je in contact!

Den Haag | Hybride | 32-40 uur | vaste functie (W&S)

Over ons

NBTC is de nationale destinatiemanagement-organisatie van en voor Nederland. We werken met partijen uit verschillende sectoren aan de duurzame positionering, ontwikkeling en marketing van ons land, als bestemming voor toerisme en congressen. Samen halen we het beste uit bezoek.

Als communicatieadviseur bij NBTC draag je bij aan het versterken van zowel de interne als externe communicatie. Je werkt aan uiteenlopende projecten, waarbij je communicatieadvies op tactisch niveau combineert met praktische uitvoering. In deze rol krijg je te maken met uitdagingen op het gebied van interne communicatie, breng je thema's als verduurzaming en digitalisering bij onze doelgroepen onder de aandacht en draag je bij aan het op de kaart zetten van de waarde van toerisme in Nederland.

Dit ga je doen

De rol van toerisme verandert. Waar voorheen vooral economische belangen telden, wordt nu de sociaal-maatschappelijke impact steeds belangrijker. Het voornaamste doel van jouw rol als communicatieadviseur is dit verhaal op de juiste manier overbrengen aan stakeholders. Je verzorgt de communicatie rondom een aantal thema’s en strategische projecten, zoals verduurzaming, digitalisering en de waarde van toerisme. Om onze doelen te realiseren, is het belangrijk dat zoveel mogelijk partijen van binnen en buiten de toeristische sector aanhaken en de uitdaging samen met NBTC én elkaar aan willen gaan. Denk aan ondernemers, ministeries, provincies, hotels, vakantieparken, universiteiten en de lokale destinatiemanagement-organisaties, van Limburg tot in Friesland. Met jouw kennis en ervaring weet jij hoe je deze stakeholders het beste weet te informeren, inspireren en verbinden met de doelen van NBTC en de organisatie.

Concreet betekent dit dat je:

  • een communicatieaanpak en -middelen ontwikkelt voor specifieke thema’s zoals verduurzaming en digitalisering;
  • relevante input ophaalt binnen en buiten NBTC en die vertaalt naar aansprekende content en boodschappen die je deelt met de doelgroepen;
  • nauw samenwerkt met collega’s met vakinhoudelijke expertise zodat je de juiste verhalen naar buiten kunt brengen;
  • communicatiemiddelen ontwikkelt zoals publicaties, digitale platforms en online magazines, deels in samenwerking met externe leveranciers;
  • communicatieprojecten begeleidt, zoals de doorontwikkeling van onze website, de nieuwe langetermijnvisie 2040 op toerisme in Nederland of een aanpak voor het versterken van de corporate reputatie van NBTC;
  • operationeel bezig bent, zoals het schrijven van artikelen en organiseren van events;
  • ontwikkelingen op het gebied van toerisme signaleert en vertaalt naar concrete acties of content;
  • interne communicatie verzorgt: vertalen van de organisatiestrategie naar heldere en aansprekende communicatie die medewerkers informeert, verbindt en inspireert. Je adviseert het Leadership Team, creëert draagvlak voor veranderingen en coördineert interne communicatietrajecten rondom thema's als cultuur en verduurzaming.

Jouw team

Je gaat samenwerken met twee collega- communicatieadviseurs, een communicatiemedewerker en een eventmanager. Je leidinggevende is de manager Corporate Affairs. In ons team heerst een prettige, informele werksfeer en we voelen ons erg betrokken. Zowel bij elkaars werk als dat van de andere 60 collega’s binnen de organisatie. Hiervan werken er enkelen voor vestigingen in het buitenland, met wie je ook regelmatig contact hebt. Met wie je ook samenwerkt: de lijnen zijn kort en iedereen heeft ideeën genoeg!

Deze baan is iets voor jou als je:

  • een relevante hbo- of wo-opleiding hebt gevolgd, zoals communicatie of journalistiek;
  • drie tot vijf jaar ervaring hebt in een vergelijkbare functie;
  • strategisch kunt denken op gebied van communicatie en tegelijk praktisch en doortastend kunt handelen;
  • sterk bent in schrijven en in staat bent de juiste vragen te stellen (zowel Nederlands als Engels);
  • weet hoe je omgaat met politiek en publiek-gevoelige onderwerpen;
  • een strategische gesprekspartner kunt zijn;
  • gestructureerd en doortastend te werk gaat, kritisch durft te zijn en benaderbaar bent;
  • het als een mooie uitdaging ziet om samen te bouwen aan de veranderende rol van toerisme!

Je kunt rekenen op...

  • een bruto maandsalaris van € 3.312,- tot € 4.730,-, afhankelijk van je ervaring bij een fulltime dienstverband (40 uur per week);
  • een jaarcontract met de intentie om te verlengen naar een vast contract;
  • de mogelijkheid om hybride en flexibel te werken;
  • 34 vakantiedagen (waarvan 3 collectief) bij een fulltime dienstverband;
  • een uitstekende pensioenregeling (premies volledig door NBTC betaald);
  • € 35,- bruto maandelijkse bijdrage bij deelname aan de collectieve zorgverzekering;
  • reiskostenvergoeding voor auto of fiets en volledige vergoeding als je met het OV komt;
  • een goed bereikbaar kantoor, op een paar minuten lopen van station Den Haag Ypenburg;
  • volop ruimte voor ontwikkeling via trainingen, coaching en ons online leerplatform;
  • fijne collega’s die graag samenkomen. Er worden regelmatig teamactiviteiten georganiseerd, zoals borrels en sportcompetities. Er is veel aandacht voor welzijn en werkgeluk.

Enthousiast?

Stuur ons voor 19 oktober a.s. je motivatie en cv en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. De procedure bestaat uit twee gespreksrondes. De eerste gesprekken vinden plaats op woensdag 22 oktober. Bij aanname zorgen wij voor een goede onboarding.

Direct solliciteren

Heb je vooraf vragen? Neem contact op met Karlijn Eduard, Manager Corporate Affairs, via keduard@holland.com.