Samenwerken

Consumenten­campagnes

NBTC heeft veel ervaring met het opzetten van consumentencampagnes. Aan de hand van specifieke thema’s communiceren we direct met potentiële bezoekers in binnen- en buitenland. Met Perspectief 2030 als uitgangspunt ligt de focus op het promoten van ándere plekken bij ándere, graag geziene bezoekers. Zo dragen wij bij aan de spreiding van bezoekers in tijd en ruimte. We gebruiken hiervoor on- en offline media, pers- en PR-mogelijkheden of een combinatie hiervan. We vergroten het bereik en het effect van de campagnes door deze te koppelen aan relevante buitenlandse media- en distributiepartners.

Campagnes in coronatijd

We wachten uiteraard met smart op versoepelingen voor internationaal reizen en live evenementen. Zodat we, zodra het kan, aan de slag kunnen met campagnes die we afgelopen jaar hebben moeten uitstellen en nieuwe campagnes met bijvoorbeeld extra nadruk op de steden. Zo dragen we bij aan het herstel van de bezoekerseconomie. De timing vergt net als afgelopen jaar continue afstemming. Tot die tijd richten onze consumentencampagnes zich vooral op virtuele mogelijkheden en binnenlands toerisme. 

HMJZ – Hier Moet Je Zijn

Hier Moet Je Zijn is een beweging, een gezamenlijk initiatief vanuit de sector, met als doel om de Nederlandse bezoekerseconomie op een verantwoorde manier weer op vlieghoogte te brengen. Met deze beweging willen we een structurele verandering realiseren in het denken over vakanties en recreatie in eigen land. Onze kernboodschap is dan ook niet voor niets: "Je hoeft niet naar 'daar', want je vindt het allemaal 'hier'. Hier moet je zijn!" Wil je ook deelnemen? Hier vind je meer informatie!

Campagne Steden/Experience Culture 

Deze awareness en conversiecampagne richt zich op het ‘Experience Culture’ reismotief op Belgische, Duitse, Engelse en mogelijk andere markten. Focus ligt op de passie New Dutch, hedendaags stedenbezoek, unieke lokale ervaringen en cultuur, weg van gebaande paden. We werken samen met partners aan deze campagne. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media en website. 

Campagne Gault & Millau 

Dit is een uitgestelde campagne uit 2020, gericht op de Belgische markt met Nederland als gastland. In samenwerking met partners breiden we de campagne uit naar de binnenlandse markt. Zo genereren we ook in Nederland bredere aandacht voor de innovaties van de Nederlandse keuken en streekproducten. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media, influencermarketing, website.

Campagne fietsen 

Deze hernieuwde focus op de passie fietsen is onderdeel van een breder samenwerkingsverband. De campagne draait om het creëren van aandacht voor Nederland als hét ultieme fietsland in Europa. We lanceren 'de nieuwe ronde van Nederland': twaalf prachtige etappes langs het mooiste dat Nederland op fietsgebied te bieden heeft. Van Texel tot Valkenburg, klassieke wielergrond en bijzondere stedelijke infrastructuur tot dirttracks. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media, influencermarketing, website.

Campagne themajaar Ode aan het landschap

Dit jaar werkt NBTC met zeven partners samen aan het themajaar Ode aan het Landschap. We zetten in op enkele tientallen bijzondere projecten, waarbij het landschap altijd centraal staat. Ode aan het Landschap koppelt natuur, cultuur en toerisme op een unieke manier. Het aanbod en de campagne zijn afgestemd op de Creatives doelgroep. We richten ons primair op Nederland en secundair op de grensregio’s van Duitsland en België. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media, influencermarketing, website.

Activiteiten Growing Green Cities - Floriade

In 2022 vindt de Floriade Expo 2022 plaats. Deze staat in het teken van Growing Green Cities. Dit thema richt zich op het duurzamer, leefbaarder en leuker maken van steden. Een trend die in de Nederlandse steden volop te zien is. De typisch Nederlandse aanpak van omgaan met de uitdagingen van morgen mogen met recht uniek genoemd worden. NBTC en partners vertellen dit verhaal de komende twee jaren in binnen- en buitenland. 

Doe mee!

Wil je meedoen aan een van bovenstaande campagnes?

Neem contact op met Charel van Dam