Samenwerken

Consumenten­campagnes

NBTC heeft veel ervaring met het opzetten van consumentencampagnes. Aan de hand van specifieke thema’s communiceren we direct met potentiële bezoekers in binnen- en buitenland. Met onze impactdoelen als uitgangspunt ligt de focus op het actief aantrekken van waardevol bezoek voor bestemming Nederland. Bezoek dat: 

  • ons land op andere plekken bezoekt, waar mogelijk op andere momenten 
  • de positionering van Nederland versterkt 
  • de lokale economie ondersteunt 
  • en ons land op een verantwoordelijke manier bezoekt. 

Voor onze campagnes gebruiken we owned, earned, paid en shared mediakanalen of een combinatie hiervan. Voor een groter bereik en effect zoeken we samenwerking met partners in Nederland. Die koppelen we vervolgens aan relevante buitenlandse media- en distributiepartners. 

Bring Yourself 

In het voorjaar van 2022 gaat onze nieuwe meerjarige internationale campagne ‘Bring Yourself’ van start. Deze campagne richt zich op het aantrekken van bezoekers die zich aangetrokken voelen tot het DNA van Nederland én die een positieve impact hebben op onze bestemming. Met dit concept bieden we de komende jaren inspiratie en activatie rondom onze unieke bestemming Nederland. Als partner kan je deze campagne zelfstandig gebruiken en zo meedelen in de zichtbaarheid die NBTC genereert. Daarnaast kan je aansluiten om in participatie met ons campagne te voeren. Ons gezamenlijk doel: samen bouwen en samen profiteren van een duurzame bestemming Nederland.  

De volgende thema’s staan in 2022 sowieso centraal binnen deze campagne: 

  • Greener cities 
  • Cycling lifestyle 
  • Open & inventive mindset 
  • New Dutch contemporary culture 

HMJZ – Hier Moet Je Zijn

‘Hier Moet Je Zijn’ is een gezamenlijk initiatief vanuit de sector. Het doel: de Nederlandse bezoekerseconomie op een verantwoorde manier weer op ‘vlieghoogte’ te brengen, in tijden van internationale reisbeperkingen. Ook moet deze campagne bijdragen aan een structurele verandering in het denken over vakanties en recreatie in eigen land. Onze kernboodschap is dan ook niet voor niets: "Je hoeft niet naar 'daar', want je vindt het allemaal 'hier'. Hier moet je zijn!"  

Nederland Heeft Alles

Na een succesvol 2021 waarin meer dan 100.000 kopieën van het boek ‘Nederland Heeft Alles’ zijn verkocht, zetten we de samenwerking met Nicolette van Dam en Bas Smit in 2022 voort. Ook dit jaar is de insteek Nederlanders te inspireren met een combinatie van bekende en onbekende plekken in Nederland. Zo motiveren we hen om vaker te kiezen voor een vakantie in eigen land. Net als in 2021 doen we dit samen met vele partners in het land.  

Dynamische steden/Experience Cultures

In deze awareness- en conversiecampagne in samenwerking met Expedia richten we ons op het ‘Experience Cultures’ reismotief op de Belgische, Duitse, Britse en Amerikaanse markt. Hij is gericht op het aanjagen van herstel. Deze campagne is gestart in 2021 en wordt begin 2022 verder versterkt. De focus ligt op, hedendaags stedenbezoek, unieke lokale ervaringen en cultuur, weg van gebaande paden.  
Aan deze campagne werken we samen met partners Amsterdam & Partners, Den Haag & Partners, Rotterdam Partners, Eindhoven365 en Schiphol. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media en holland.com.   

Daarnaast richt het NBTC zich op de samenwerking met Deutsche Bahn om ook reizen met de trein naar ons land te stimuleren. In deze awareness campagne wordt gebruik gemaakt van influencers, social media en digital ads en werken we samen met Rotterdam Partners, Utrecht Region en Amsterdam & Partners. 

Activiteiten Greener Cities - Floriade 

De Floriade Expo 2022 vindt dit jaar plaats in Nederland en staat in het teken van Growing Green Cities. Het thema richt zich op het duurzamer, leefbaarder en leuker maken van steden. Een trend die in de Nederlandse steden volop te zien is. De typisch Nederlandse aanpak van omgaan met de uitdagingen van morgen mogen met recht uniek genoemd worden. NBTC, Floriade Expo 2022, Almere Citymarketing en Visit Flevoland vertellen dit verhaal in binnen- en buitenland.  

Nederland Culinair: campagne met Gault & Millau  

Dit is een uitgestelde campagne uit 2020, gericht op de Belgische markt met Nederland als gastland. In samenwerking met partners breiden we de campagne uit naar de binnenlandse markt. Zo genereren we ook in Nederland bredere aandacht voor de innovaties van de Nederlandse keuken en streekproducten. Middelen die we hierbij inzetten: digital advertising, PR, social media, influencermarketing, website. 

Doe mee!

Wil je meedoen aan een van bovenstaande campagnes?

Neem contact op met Charel van Dam