Vacature

Marketing- en brandmanager

Publicatiedatum: 17 januari 2024

40 uur | Den Haag / hybride | € 4.090,- - € 5.800,-.

Een belangrijke, nieuwe centrale rol in onze organisatie. Jouw uitdaging: ons land positioneren als waardevolle bestemming bij de juiste doelgroepen. En dit doe je samen met het team dat je aanstuurt, hoe mooi is dat!

Dit ga je doen

Jij vertegenwoordigt al onze brandmanagement- en campagne-activiteiten. Jouw doelen? Naamsbekendheid creëren voor bestemming Nederland binnen én buiten de reisbranche. En toeristische en zakelijke doelgroepen raken met inspirerende verhalen over ons land. Hoe gaan we dat doen? Die koers, van onze zogenaamde VisitNL-strategie, bepaal jij! Daar krijg je in deze gloednieuwe functie volop ruimte voor.

Ook mooi: je werkt samen met talloze mensen, zowel binnen als buiten de organisatie. Met je VisitNL-visie voor ogen adviseer je belangrijke partners in de branche. Denk aan hotels, musea, attracties, steden en regio’s. Want niet alleen de marketingkansen voor NBTC pak jij met beide handen aan, je denkt ook mee hoe deze partners kunnen bijdragen aan onze visie voor duurzaam toerisme in ons land. Kortom: jij zet NBTC én Nederland als bestemming op de kaart.

Jouw taken:

  • Je team aansturen en vertegenwoordigen tijdens strategische afdelingsoverleggen.
  • De urenadministratie van je team controleren, de afdelingsfinanciën bijhouden en personele zaken verzorgen. Jij bent budgetverantwoordelijk en stuurt op onze KPI’s.
  • Marketingactiviteiten initiëren, (door)ontwikkelen en coördineren. Ook stuur je campagnebureaus en andere relevante marketingpartners aan, evalueer je campagnes en stel je rapportages op voor interne en externe stakeholders.
  • Een sterk VisitNL-merk bouwen. Samen met de afdeling Intell & Insights zet je onderzoeken op. Die inzichten neem je mee in de positionering van VisitNL.
  • Vakkennis delen met de sector, misschien wel als gastspreker of panellid op netwerkbijeenkomsten!

Je kunt rekenen op:

  • een brutomaandsalaris tussen de € 4.090,- en € 5.800,-;
  • een arbeidsovereenkomst voor in eerste instantie één jaar, met uitzicht op een vast contract;
  • de mogelijkheid om hybride te werken;
  • 34 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • een thuiswerkvergoeding als je thuis werkt;
  • flexibele werktijden. Je bent eigenaar van je eigen agenda!
  • volledige reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer voor zowel OV, auto als fiets;
  • een goede pensioenregeling, waarbij wij alle premies voor onze rekening nemen;
  • een laptop en een telefoon;
  • een maandelijkse brutobijdrage van € 35,- als je deelneemt aan de collectieve ziektekostenverzekering;
  • een goed bereikbaar kantoor – met geweldig uitzicht over Den Haag! – dat slechts een paar minuten lopen is vanaf station Den Haag Ypenburg;
  • een persoonlijk budget dat je mag inzetten voor jouw ontwikkeling. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om trainingen en coaching te volgen of deel te nemen aan events. Ook heb je onbeperkt toegang tot het online leerplatform GoodHabitz.

Deze baan is iets voor jou als je...

  • hbo- of wo-niveau hebt, bijvoorbeeld in de richting van marketing, communicatie of brandmanagement;
  • minimaal vijf jaar ervaring hebt als marketingprofessional, met een focus op brand- en campagnemanagement in een organisatie van soortgelijke omvang, bij voorkeur internationaal;
  • ervaring hebt met het aansturen van een team. Heb je dat nog niet? Ook dan ontmoeten we je graag!
  • uitstekend Nederlands en Engels spreekt en schrijft.

Verder werk je datagedreven en kun je goed samenwerken met alle stakeholders, zoals gemeenten, provincies en commerciële organisaties als Eurostar, ANWB en musea. Jij houdt de gedeelde belangen voor ogen en zoekt naar creatieve oplossingen om gemeenschappelijke doelen te bereiken. Met je overtuigingskracht en adviesvaardigheden krijg je jouw voorstellen over de bühne. En nieuwe dingen proberen? Daar houd jij van!

Team Marketing & Brand

Jouw team bestaat uit twee gedreven campagnemarketeers, die dolgraag samen met jou grote stappen zetten. Verder werk je veel samen met de manager van de afdeling Marketing, waar jouw team onder valt. En met de andere teammanagers, met wie jij de strategische kern van de marketingafdeling vormt. De sfeer? Die is open en gezellig. We staan voor elkaar klaar en helpen een ander graag verder.

Solliciteer nu!

Enthousiast? Dan is het nu tijd voor actie. Je ontvangt uiterlijk een week na je sollicitatie een reactie.

Mail direct je sollicitatie en motivatie

Heb je nog vragen over de functie? Bel of app dan met Charel van Dam, manager Marketing, via 06 - 4455 4456. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Robin Noordermeer, manager HR-development, via 06 - 3829 3152.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.