Corporate Contentspecialist voor het team Corporate Communicatie & Public Affairs (CC&PA) hoofdkantoor NBTC - per direct - NBTC
Artikel

Corporate Contentspecialist voor het team Corporate Communicatie & Public Affairs (CC&PA) hoofdkantoor NBTC - per direct

Thema: Werken bij

Voor ons Corporate Communicatie & Public Affairs (CC&PA) team op het hoofdkantoor in Den Haag zoeken wij per direct een Corporate Contentspecialist met gevoel voor content en online (32-40 uur).

Ben jij onze Corporate Storyteller?

Als Corporate Contentspecialist bouw je met een klein team actief mee aan de reputatie en zichtbaarheid van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen. In jouw functie ontwikkel je de contentstrategie voor het merk NBTC en zorg je voor inspirerende content en up-to-date online (corporate) platforms. Je werkt daarvoor nauw samen met collega’s die zich bezighouden met marketing, strategie, onderzoek en bestemmingsontwikkeling.

Team Corporate Communicatie & Public Affairs (CC&PA)

NBTC werkt dagelijks aan tal van campagnes, projecten en onderzoeken die ervoor zorgen dat elke Nederlander profiteert van toerisme. Zowel bewoners, bedrijven als de bezoekers zelf. Dat doen wij niet alleen, maar samen met onder andere ministeries, gemeenten, musea, regionale marketingorganisaties en touroperators. De uitdaging van het team Corporate Communicatie & Public Affairs is om het gevarieerde netwerk van stakeholders met elkaar en NBTC te verbinden. Rondom de gezamenlijk missie die in de nieuwe aanpak op toerisme ‘Perspectief 2030’ staat beschreven: het ontwikkelen van een duurzame en toekomstbestendige bestemming Nederland.

Het team bestaat uit drie vaste medewerkers: een Manager Corporate Communicatie & Public Affairs die zich met name richt op stakeholdermanagement en public affairs, een Communicatieadviseur/Woordvoerder, verantwoordelijk voor de mediacontacten en corporate events en de Corporate Contentspecialist (vacature). Samen zijn zij verantwoordelijk voor de reputatie en zichtbaarheid van NBTC bij en betrokkenheid met deze stakeholders.

Wat ga je doen?

Jouw belangrijkste taak wordt het ontwikkelen en regisseren van content om daarmee de partners van NBTC te inspireren en te activeren.. Op basis van de doelstellingen stel je een contentstrategie op, waarbij je adviseert over de meest efficiënte manier om NBTC stakeholders te bereiken en te betrekken. Je zet de strategie om naar een contentplanning en gaat zelf aan de slag met de ontwikkeling van content. Je weet (complexe) inhoud te vertalen naar heldere, concrete boodschappen en inspirerende verhalen. Ook werk je (mee) aan het schrijven van speeches, statements en redigeer je inhoudelijke publicaties zoals toolkits en whitepapers.

Daarnaast zorg je voor de strategie en doorontwikkeling van de online corporate platforms en kanalen van NBTC. Je maakt analyses en stelt rapportages op en doet verbetervoorstellen, zodat we de interactie met en vindbaarheid voor onze doelgroepen verder kunnen optimaliseren. Op deze manier zorg je voor het vergroten van de online zichtbaarheid en impact van NBTC en onze activiteiten. Bij onze externe stakeholders, maar ook via interne platforms met onze collega’s in binnen- en buitenland.

Wie ben jij?

Je hebt de nodige meters gemaakt op het gebied van online B2B platforms/communities en weet hoe je stakeholders via digitale kanalen weet te boeien en binden. Je bent een kei in het schrijven van allerlei soorten copy: van speeches tot inspirerende verhalen. Je weet waar je je input moet halen en stelt indien nodig kritische vragen aan je collega’s om te komen tot een concreet en duidelijk verhaal. Je staat stevig in je schoenen en weet de juiste afweging te maken tussen de belangen van het team, de organisatie en externe stakeholders. Je kunt gemakkelijk schakelen op strategisch-, tactisch en operationeel niveau.

Verder herken jij je in onderstaand profiel:

  • Relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding (richting journalistiek / communicatie)
  • 5+ jaar ervaring in een soortgelijke rol
  • Je hebt een sterke visie op content en weet verschillende doelgroepen te raken met je vlotte pen
  • Je brengt veel kennis en ervaring mee met het opzetten en onderhouden van online platforms en bent op de hoogte van de laatste technieken en trends
  • Je kunt goed samenwerken en bent een verbinder
  • Je bent resultaatgericht, accuraat, doortastend en energiek

Ons aanbod

  • Arbeidovereenkomst voor 32 - 40 uur, in eerste instantie voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband
  • Salaris tussen € 2.900,- en € 4.200,- bruto per maand op fulltime basis
  • Meer dan goede arbeidsvoorwaarden zoals een premievrij pensioen en bijdrage collectieve ziektekostenverzekering
  • 34 vakantiedagen
  • Volledige reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer als je dagelijk met het openbaar vervoer reist
  • Uitdagende baan met veel vertantwoordelijkheid
  • Veel aandacht voor personal development ; zoals de mogelijkheid om trainingen en/of coaching te volgen of deelname aan events. in de loop van dit jaar kun je zo goed als onbeperkt leren op elk moment van de dag via een online leerplatform.
  • Hele goede informele werksfeer met wekelijkse (digitale) borrels en collega's waar je blij van wordt.
  • Voorlopig werken we allemaal vanuit huis. Uiteraard krijg je van ons alles wat je nodig hebt voor een goede werkplek: laptop, telefoon, stoel en beeldscherm. Als we straks weer naar kantoor mogen dan heb je een ideale werkplek op een paar minuten lopen van Station Ypenburg. Met een fantastisch uitzicht over Den Haag!

Laten we kennismaken

Meer informatie over deze vacature vind je op de website van werving- & selectiebureau USG Marketing & Communications

Solliciteer hier