Vacature

Communicatieadviseur

Publicatiedatum: 1 december 2023

De rol van toerisme verandert. Waar voorheen vooral economische belangen telden, wordt nu de maatschappelijke impact steeds belangrijker. Het voornaamste doel van jouw rol als Communicatieadviseur is dit verhaal op de juiste manier overbrengen aan belangrijke stakeholders en media. Zo bouw je actief mee aan de positionering van NBTC en zorg je voor betrokkenheid van onze stakeholders bij onze missie: een duurzame ontwikkeling van bestemming Nederland.

Wat ga je doen als Communicatieadviseur?

In jouw rol als Communicatieadviseur verzorg jij de communicatie rondom een aantal thema’s en strategische projecten. Om onze doelen te realiseren, is het belangrijk dat zoveel mogelijk partijen van binnen en buiten de toeristische sector aanhaken die de uitdaging samen met ons én elkaar aan willen gaan. Denk aan ministeries, provincies, horeca, vakantieparken, kennispartners en verschillende bestemmings-marketingorganisaties gevestigd van Limburg tot in Friesland. Met jouw kennis en ervaring weet jij hoe je deze stakeholders het beste weet te informeren, inspireren en verbinden met onze doelen en organisatie.

Jouw taken:

  • een communicatieaanpak ontwikkelen voor specifieke thema’s om het bereik onder onze stakeholders te vergroten;
  • relevante input ophalen binnen en buiten NBTC en die vertalen naar aansprekende content die je deelt met de stakeholders;
  • vertalen van onze strategie en activiteiten naar aansprekende boodschappen en middelen;
  • nauw samenwerken met inhoudelijke collega’s zodat je de juiste verhalen naar buiten kunt brengen;
  • stakeholderanalyses opstellen;
  • ontwikkelen van communicatiemiddelen zoals publicaties, digitale platforms en online magazines deels in samenwerking met externe leveranciers;
  • begeleiden van strategische communicatieprojecten, zoals de doorontwikkeling van onze digitale platforms of een aanpak voor het versterken van onze corporate reputatie;
  • operationele taken zoals het schrijven van artikelen en organiseren van events;
  • ontwikkelingen op het gebied van toerisme signaleren en vertalen naar concrete acties of content.

    Deze baan is iets voor jou als je:

    • een relevante hbo- of wo-opleiding hebt gevolgd zoals communicatie of journalistiek;
    • minstens zeven jaar ervaring hebt in een vergelijkbare functie, bijvoorbeeld bij een brancheorganisatie, vereniging of provincie. Of bij een bedrijf waar je te maken had met een complex stakeholderveld;
    • goed kunt schrijven en de juiste vragen kunt stellen;
    • een strategische gesprekspartner kunt zijn;

    En verder ga je gestructureerd te werk, durf je kritisch te zijn en ben je benaderbaar. Je weet hoe je omgaat met zaken die publiek-privaat en politiek gevoelig liggen en begrijpt hoe je dat wat in de buitenwereld gebeurt, vertaalt naar de interne organisatie. Je werkt doortastend, houdt van aanpakken én vindt het leuk om te schakelen tussen strategie en uitvoering. Ook zie je het als een mooie uitdaging om samen te bouwen aan de veranderende rol van toerisme!

    Het team Corporate Affairs

    Het team Corporate Affairs is volop in ontwikkeling. Je gaat samenwerken met twee collega- Communicatieadviseurs, een Communicatiemedewerker en een Manager Corporate Affairs. In jullie team heerst een prettige, informele werksfeer en jullie voelen je erg betrokken. Zowel bij elkaars werk als dat van de andere 65 collega’s binnen de organisatie. Hiervan werken er enkelen voor vestigingen in het buitenland, met wie je ook regelmatig contact hebt. En met wie je ook samenwerkt: de lijnen zijn kort en iedereen heeft ideeën genoeg!

    Dit krijg je:

    • een bruto maandsalaris tussen €4.000,- en €5.000,- op basis van 40 uur per week. Bij het inschalen kijken we naar jouw werkervaring, competenties en de verhoudingen binnen het team;
    • een arbeidsovereenkomst voor 32 tot 40 uur, in eerste instantie voor een jaar, maar met uitzicht op een vast contract;
    • 34 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
    • flexibele werktijden. Je bent eigenaar van je eigen agenda!
    • een goede pensioenregeling, waarbij wij alle premies voor onze rekening nemen;
    • een maandelijkse bruto bijdrage van € 35,- als je deelneemt aan de collectieve ziektekostenverzekering;
    • volledige reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer voor zowel OV, auto als fiets;
    • een goed bereikbaar kantoor – met geweldig uitzicht over Den Haag! – dat slechts een paar minuten lopen is vanaf station Den Haag Ypenburg;
    • de mogelijkheid om hybride te werken;
    • een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt;
    • een persoonlijk budget van € 1.500,- dat je mag inzetten voor jouw ontwikkeling. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om trainingen en coaching te volgen of deel te nemen aan events. Ook heb je onbeperkt toegang tot het online leerplatform GoodHabit;
    • fijne collega’s die graag samenkomen en een drankje met je drinken.  

            Interesse? Meer weten?

            Deze vacature staat uit via recruitmentbureau Only Human. Zij nemen de volledige werving van deze vacature over en alle sollicitaties mogen rechtstreeks naar dit bureau.

            Solliciteer via OnlyHuman

            Neem voor informatie over de vacature contact op met Karlijn Eduard, manager Corporate Affairs, via 06-14501541 of e-mail.


            Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.