Nieuws

Nederland op de menukaart van Vlaamse journalisten

Onlangs genoten 22 Vlaamse journalisten en social influencers van het Dutch Supermarket Dinner in The Market in Antwerpen. NBTC organiseerde deze culinaire avond samen met food artist Jasper Udink ten Cate van Creative Chef Studio. Het doel? Een hernieuwde kennismaking met de bestemming Nederland.

“Vlamingen zijn over het algemeen bekend met ons land. Toch zijn er genoeg verhalen over Nederland te vertellen die nog onbekend zijn onder de meeste Vlamingen. Denk bijvoorbeeld aan verhalen over culinair Nederland, Dutch Design en het Nederlandse landschap,” vertelt Janneke Hendrikx, Manager PR bij NBTC. Dit was de reden om in samenwerking met Creative Chef Studio een culinaire ontdekkingstocht te organiseren langs de meer onbekende verhalen van hun noorderburen.  

Een winkelwagentje vol verhalen

Bij binnenkomst ontvingen de journalisten en social influencers een als tafeltje gedekt winkelwagentje en een boodschappenlijstje. Hiermee shopten ze langs de vijf thema’s: Dutch Design, fietsen, Ode aan het Landschap, bloemen en water. Bij elk thema kregen de deelnemers een onderdeel van het voorgerecht met een verrassend verhaal over de bestemming Nederland op hun tafeltje. De winkelwagentjes werden in het midden van The Market geparkeerd waarnaar ze een lange tafel vormen.

Kunstenaar Jasper Udink ten Cate: “Ik had een droom: een lange tafel van winkelwagentjes vol met mensen die genieten van een compleet lokaal diner. Alleen maar planten, bloemen en kruiden. Geen vlees of vis. En die droom is uitgekomen. Samen met NBTC hebben we gewerkt aan een concept om de media op een creatieve en impactvolle manier te inspireren meer over Nederland te weten te komen. Met het supermarket dinner is dat volgens mij aardig gelukt.”

De aftermovie

Laat je inspireren door de aftermovie:

Nederland op de menukaart! Een 'Supermarket dinner' met 22 Vlaamse journalisten