Doelgroepen

Bij de consumentenbewerking gebruikt NBTC twee segmentatiemodellen. Beide modellen zijn ontwikkeld door Motivaction.

Voor de naburige regio’s in Duitsland (Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen) en in België (Vlaanderen) hanteert NBTC het Mentality model. In dit lifestylesegmentatiemodel worden consumenten ingedeeld op basis van socio-demografische variabelen, levensstijlen en reisbehoeften.  De segmenten in dit model zijn vertaald naar 5 doelgroepen middels persona’s. Binnen de Repeat Traveler campagne van NBTC staan 3 doelgroepen uit dit model centraal: Mary (Traditional)  Paul (Upper Class), Nora (Postmoderns).

Voor de wereldwijde campagnes gebruikt NBTC het Glocalities model. Dit model houdt  rekening met culturele verschillen tussen landen. NBTC richt zich vooral op de segmenten Achievers en de Creatives uit dit model.  Ook deze twee segmenten zijn vertaald naar doelgroepen: de Quality Seeker (Achiever) en Independent Explorer (Creative). Waarden uit het dagelijkse leven gecombineerd met reisbehoeften vormen de basis voor de segmenten.

Hieronder een beschrijving van de verschillende doelgroepen om ze beter leren kennen.

Doelgroepen op basis van het Mentality Model

Achiever

Michael houdt van fitness, windsurfen, uitgaan en dance events. Hij woont in een nieuwbouwwijk dichtbij de stad en rijdt een trendy en sportieve auto.

Lees verder

Traditional

Mary is getrouwd en werkt parttime zodat ze genoeg tijd over heeft voor haar hobby’s puzzelen en wandelen.

Lees verder

Upper-class

Paul houdt van tennis, klassieke muziek en uiteten gaan. Hij gaat graag op een city-trip en verblijft dan in een luxe hotel.

Lees verder

Postmodern

Nora is een freelance journaliste en woont in het historisch centrum van de stad. Ze houdt van koken, fotografie en gaat op culturele vakanties.

Lees verder

Mainstream

Peter heeft een gezin met twee kinderen en woont in een middelgrote plaats. Hij gaat één keer per jaar op een lange strandvakantie.

Lees verder

Maartje Schouten

Maartje Schouten is Marketing Consultant bij NBTC Holland Marketing. Binnen de afdeling Marketing is zij onder andere verantwoordelijk voor Holland Branding, doelgroepsegmentatie en de samenwerkingsverbanden en marketingconcepten binnen de brand experience ‘Holland Highlights’.

Stuur een email

Uw doelgroep bereiken

In onze samenwerkingsverbanden staan de marketingdoelstellingen en doelgroepen van onze partners altijd centraal. Die bepalen de uitgangspunten en de insteek van het partnerschap.

Lees verder

Doelgroepen op basis van het Glocalities model

Independent Explorer

Independent Explorers gaan graag op vakantie naar het buitenland waar ze op zoek gaan naar de lokale cultuur en unieke ervaringen.

Lees verder

Quality Seeker

Quality Seekers houden van genieten in stijl. Goede kwaliteit, service en een speciale behandeling mag daarom best wat kosten.

Lees verder