Influencer marketing
Het werkt goed om anderen uw verhaal te laten vertellen. Influencer marketing zorgt ervoor dat een boodschap geloofwaardiger overkomt. NBTC zet influencers in om de verschillende verhaallijnen van HollandCity te verspreiden.
Wie zijn die influencers? U kunt denken aan journalisten van dagbladen, magazines of websites. Maar ook aan social influencers: bloggers, vloggers of mensen met invloedrijke social media kanalen. Wij richten ons op de grote landelijke titels, persbureaus, dagbladen, bijlagen van kranten, lifestyle magazines en reismedia. Daarnaast werken we met correspondenten in Nederland.
Free publicity
Onder free publicity verstaan we een publicatie die ontstaat op initiatief van een influencer. Wij helpen influencers op weg en ondersteunen ze waar dat nodig is. Influencers vertellen zo hun eigen verhaal over Holland.
Onze internationaal opererende pr-managers hebben nauw contact met influencers. Ze spreken de taal, hebben een groot medianetwerk en hebben de nodige kennis van het medialandschap in hun markt. Ze worden daarbij ondersteund door een geautomatiseerde database met alle relevante mediacontacten, updates op redacties en meer.
Owned media
We hebben verschillende tools die we inzetten om influencers te bereiken en hen te ondersteunen bij het maken van hun verhaal. Denk hierbij aan de perswebsites van Holland.com, in zes talen. We verzenden daarnaast regelmatig persberichten en nieuwsbrieven naar een relevante selectie van ons netwerk en onze database.
Social media spelen een grote rol bij het bereiken van influencers. Ons Engelstalige Twitter-kanaal heeft ruim 61.000 volgers. Daarnaast hebben we Twitter-kanalen voor diverse andere markten, in verschillende talen.
Regelmatig organiseert NBTC internationale persevents, waar wij influencers ons verhaal vertellen. Voorbeelden zijn de jaarlijkse persbijeenkomst Musea in Parijs en de jaarlijkse persavonden in Londen en Berlijn, rondom de ITB.
Earned media
Earned media is media-aandacht op kanalen van influencers die vaak ontstaan naar aanleiding van persbezoeken of Instagram-tours. Soms doen we dat op individuele basis, andere keren in groepsverband. We laten influencers zo kennismaken met het product dat we willen promoten.
Onze pr-managers selecteren de juiste influencers, met een scherp oog kijkend naar de te bereiken doelgroep of community. Samen met onze partners in Nederland maken we vervolgens een programma op maat. We zorgen samen voor een volledig verzorgde reis naar Nederland, inclusief vervoer, lunches, diners en uitgebreide persinformatie.
Paid media
Paid media is niets anders dan het plaatsen van onze boodschap op externe kanalen. Het gaat hierbij om publicaties van influencers die we volledig kunnen sturen. Aan zo'n commerciële samenwerking gaat altijd een duidelijke briefing vooraf. We voorzien de influencer van onze boodschap en onze verwachtingen betreffende het aantal posts, video's, beelden en te gebruiken hashtags.
Monitoring
De resultaten van onze inspanningen op het gebied van influencer marketing monitoren we dagelijks. Hiervoor maken we gebruik van verschillende internationale clipping services die alle offline en online publicaties voor ons verzamelen en beoordelen. Zo maken we meetbaar wat influencer marketing oplevert en hoe de return on investment eruitziet.
Voor meer informatie, bekijk alvast deze two pager
-
Influencer Marketing - two pager
Download PDF 882 kb
Andere diensten
-
NBTC gebruikt de kracht van social media om bezoekers warm te maken voor Nederland.
Lees verder -
Door onderzoek te doen weet NBTC veel over internationale bezoekers. Wat doen we met die kennis?
Lees verder -
Verhaallijnen: unieke plekken verdienen meer aandacht
Nederland is bijzonder divers. Met verhaallijnen laat NBTC bezoekers méér zien.
Lees verder -
Repeat-campagne: bezoekers komen terug
Mensen die Nederland al eens bezochten, zien we graag terug. Wat is de meerwaarde van herhaalbezoek?
Lees verder -
Avontuurlijke bezoekers zijn op zoek naar verrassende plekken met een stedelijke vibe.
Lees verder -
Nederland is gemaakt voor congressen, meetings en andere meerdaagse zakelijke bijeenkomsten. NBTC draagt die boodschap internationaal uit.
Lees verder -
In veel landen worden reisbureau- en touroperator kanalen gebruikt in het oriëntatie-en boekingsgedrag van de consument. Hoe maakt u hier gebruik van?
Lees verder -
Een uitgebalanceerd aanbod aan evenementen trekt meer internationale bezoekers naar Nederland.
Lees verder -
Direct contact met de Aziatische consument
De Aziatische reismarkt is groot en zit vol mogelijkheden. Maar hoe krijgt u toegang?
Lees verder -
Bereik uw doelgroep via Holland.com
Holland.com ontvangt jaarlijks 12 miljoen bezoeken wereldwijd en ondersteunt potentiële bezoekers in elke fase van de customer journey.
Lees verder -
Het is sterker wanneer iemand anders uw verhaal vertelt. Dat is waarom NBTC influencers inzet.
Lees verder