Holland social media

Social media staan aan het begin van bijna elke customer journey. NBTC weet via social media maandelijks 1,1 miljoen internationale bezoekers op het ideale moment te bereiken. Dat doen we met authentieke en unieke content. Staat jouw stad al op hun travel-bucketlist?

‘What makes you stop scrolling?’ Onderzoek toont aan dat meer dan 60 procent van de internetgebruikers geïnspireerd raakt door wat ze tegenkomen op social media (Expedia Media Solutions, 2018). Facebook, Instagram, YouTube of Pinterest: ze hebben veel invloed op het beslissingsproces van de toerist. Het is dan ook geen toeval dat bijna elke customer journey begint bij social media.

Het beste verhaal op het perfecte moment

NBTC speelt met behulp van onze internationale social media kanalen direct in op het FOMO (Fear of Missing Out)-gevoel van bezoekers. We maken ze warm voor onze bestemmingen – die ze in veel gevallen direct aan hun travel bucketlist toevoegen.

Onze doelgroep bereiken we keer op keer aan de hand van inspirerende, authentieke en unieke content. Het gebruik van user-generated content en storytelling zijn hierbij de pijlers; hiermee treffen we onze community op het meest ideale moment, in precies de juiste fase van hun journey.

  • Een internationale community van in totaal 801.000 fans
  • Een groot internationaal bereik: maandelijks 1,1 miljoen unieke personen
  • Uw doelgroep binnen handbereik via onze smart paid strategies

Engagement uit inspiratie

Elke dag weer inspireert NBTC via social media de internationale bezoeker. We tonen Nederlands mooiste plekjes en vertellen de meest inspirerende verhalen die ons land te bieden heeft. Het levert ons een maandelijks bereik van 1,1 miljoen unieke personen op, en een gemiddeld engagement-percentage van 7 procent.

Consistente contentstrategie

Hoe we aan die goede cijfers komen? We hanteren gedurende het jaar een consistente contentstrategie. Daarbij zoeken we geregeld zogenaamde hero-momenten uit: gelegenheden om onze boodschap extra kracht bij te zetten.

Hero-moment: meer bereik via social media

Wat houdt zo'n hero-moment in? Denk aan Instagram-takeovers, waarbij een influencer ons kanaal overneemt en onze volgers de mooiste plekjes van uw stad laat zien. Ook de live-tools van onze Facebook- en Instagram-kanalen zetten we regelmatig in om onze internationale community's live mee te nemen in het moment en in het verhaal. Het werkt!

Uw verhaal onder de aandacht

U wilt uw boodschap onder de aandacht brengen? Met een doelgerichte, goed uitgedachte campagne verspreiden we uw verhaal via onze kanalen. Aan de hand van onze succesvolle socialmedia- en contentstrategie bereiken we de internationale toerist snel en accuraat.

Meer informatie over de verschillende manieren waarop we uw boodschap onder de aandacht kunnen brengen? Jasper Broekhuis informeert u graag over de mogelijkheden. Neem vandaag nog contact op!

Bekijk foto's van reizigers

Jasper Broekhuis

Social media specialist
M 06 38293653
T +31 (0)70 3705330

Stuur een E-mail