Holland social media
Social media staan aan het begin van bijna elke customer journey. NBTC weet via social media maandelijks 1,1 miljoen internationale bezoekers op het ideale moment te bereiken. Dat doen we met authentieke en unieke content. Staat jouw stad al op hun travel-bucketlist?
‘What makes you stop scrolling?’ Onderzoek toont aan dat meer dan 60 procent van de internetgebruikers geïnspireerd raakt door wat ze tegenkomen op social media (Expedia Media Solutions, 2018). Facebook, Instagram, YouTube of Pinterest: ze hebben veel invloed op het beslissingsproces van de toerist. Het is dan ook geen toeval dat bijna elke customer journey begint bij social media.
Het beste verhaal op het perfecte moment
NBTC speelt met behulp van onze internationale social media kanalen direct in op het FOMO (Fear of Missing Out)-gevoel van bezoekers. We maken ze warm voor onze bestemmingen – die ze in veel gevallen direct aan hun travel bucketlist toevoegen.
Onze doelgroep bereiken we keer op keer aan de hand van inspirerende, authentieke en unieke content. Het gebruik van user-generated content en storytelling zijn hierbij de pijlers; hiermee treffen we onze community op het meest ideale moment, in precies de juiste fase van hun journey.
- Een internationale community van in totaal 801.000 fans
- Een groot internationaal bereik: maandelijks 1,1 miljoen unieke personen
- Uw doelgroep binnen handbereik via onze smart paid strategies
Engagement uit inspiratie
Elke dag weer inspireert NBTC via social media de internationale bezoeker. We tonen Nederlands mooiste plekjes en vertellen de meest inspirerende verhalen die ons land te bieden heeft. Het levert ons een maandelijks bereik van 1,1 miljoen unieke personen op, en een gemiddeld engagement-percentage van 7 procent.
Consistente contentstrategie
Hoe we aan die goede cijfers komen? We hanteren gedurende het jaar een consistente contentstrategie. Daarbij zoeken we geregeld zogenaamde hero-momenten uit: gelegenheden om onze boodschap extra kracht bij te zetten.
Hero-moment: meer bereik via social media
Wat houdt zo'n hero-moment in? Denk aan Instagram-takeovers, waarbij een influencer ons kanaal overneemt en onze volgers de mooiste plekjes van uw stad laat zien. Ook de live-tools van onze Facebook- en Instagram-kanalen zetten we regelmatig in om onze internationale community's live mee te nemen in het moment en in het verhaal. Het werkt!
Uw verhaal onder de aandacht
U wilt uw boodschap onder de aandacht brengen? Met een doelgerichte, goed uitgedachte campagne verspreiden we uw verhaal via onze kanalen. Aan de hand van onze succesvolle socialmedia- en contentstrategie bereiken we de internationale toerist snel en accuraat.
Meer informatie over de verschillende manieren waarop we uw boodschap onder de aandacht kunnen brengen? Jasper Broekhuis informeert u graag over de mogelijkheden. Neem vandaag nog contact op!
Voor meer informatie, bekijk alvast deze two pager
-
Holland Social Media - two pager
Download PDF 595 kb
Andere diensten
-
In veel landen worden reisbureau- en touroperator kanalen gebruikt in het oriëntatie-en boekingsgedrag van de consument. Hoe maakt u hier gebruik van?
Lees verder -
Bereik uw doelgroep via Holland.com
Holland.com ontvangt jaarlijks 12 miljoen bezoeken wereldwijd en ondersteunt potentiële bezoekers in elke fase van de customer journey.
Lees verder -
Nederland is gemaakt voor congressen, meetings en andere meerdaagse zakelijke bijeenkomsten. NBTC draagt die boodschap internationaal uit.
Lees verder -
Avontuurlijke bezoekers zijn op zoek naar verrassende plekken met een stedelijke vibe.
Lees verder -
Repeat-campagne: bezoekers komen terug
Mensen die Nederland al eens bezochten, zien we graag terug. Wat is de meerwaarde van herhaalbezoek?
Lees verder -
Het is sterker wanneer iemand anders uw verhaal vertelt. Dat is waarom NBTC influencers inzet.
Lees verder -
Door onderzoek te doen weet NBTC veel over internationale bezoekers. Wat doen we met die kennis?
Lees verder -
Verhaallijnen: unieke plekken verdienen meer aandacht
Nederland is bijzonder divers. Met verhaallijnen laat NBTC bezoekers méér zien.
Lees verder -
Een uitgebalanceerd aanbod aan evenementen trekt meer internationale bezoekers naar Nederland.
Lees verder -
Direct contact met de Aziatische consument
De Aziatische reismarkt is groot en zit vol mogelijkheden. Maar hoe krijgt u toegang?
Lees verder -
NBTC gebruikt de kracht van social media om bezoekers warm te maken voor Nederland.
Lees verder