NBTC & INretail organiseren eerste shopping persreis

32 keer bekeken

14 november 2017

NBTC & INretail organiseren eerste shopping persreis

Zowel Den Bosch als Den Haag ontvingen afgelopen donderdag en vrijdag zeventien internationale journalisten, bloggers en vloggers in het kader van de allereerste persreis met als thema shopping.

Lees verder

Zowel Den Bosch als Den Haag ontvingen afgelopen donderdag en vrijdag zeventien internationale journalisten, bloggers en vloggers in het kader van de allereerste persreis met als thema shopping. Het tweedaagse persbezoek is onderdeel van de Holland Shopping Alliantie, waarmee  NBTC en INretail met onder meer internationale persbewerking aandacht genereren voor het shopping aanbod in Nederland.

Bijzonder en uitgebreid aanbod

De persreis heeft als doel het winkelaanbod van Den Bosch en Den Haag internationaal op de kaart te zetten. Winkelen is voor veel gasten een belangrijk onderdeel van hun bezoek aan ons land. In 2016 gaven buitenlandse bezoekers ruim één miljard euro uit aan winkelen en souvenirs in Nederland. 

Een greep uit de blogs waarop binnenkort gepost wordt over Den Bosch en Den Haag als winkelsteden: La Gent du Style (Frankrijk), the Wandering Quinn (UK), Belmodo.be (Belgie) en latitudeslife.com (Italie). Naast de verschillende reis- en lifestyle blogs waren ook journalisten aanwezig van onder andere de Deense krant Børsen en het Duitse magazine Piste.

Den Haag & Den Bosch

De journalisten  startten donderdag met een introductie in Den Bosch waar winkels als Westside (mode, kunst en literatuur) en Hype Heroes (mode en lifestyle) bezocht werden. Daarnaast kregen zij een tour langs bijzondere winkeltjes met een typisch Nederlands verhaal. In Den Haag maakten zij kennis met inspirerend Dutch Design bij Edwin Pelser en Michael Bernaart van Bergen (de ontwerper van de Mondriaanjurk) en het bijzondere verhaal achter Bij Priester (kledingbibliotheek) en Lady Africa.

Shopping onderdeel HollandCity

De persreis is één van de activiteiten binnen de HollandCity strategie waarmee NBTC sterk inzet op spreiding van internationaal bezoek en Nederland als één grote stad positioneert. Het doel van de Holland Shopping Alliantie is om de naamsbekendheid van Nederland als winkelbestemming te vergroten en op die manier meer waarde uit internationaal bezoek te creëren.