NBTC organiseert samen met partners persreis Rembrandt en de Gouden Eeuw

7 maart 2018

Op 26 en 27 februari reisde een bijzondere mix van travel-, nieuws- en cultuurjournalisten uit Zuid-Europa en Duitsland af naar Delft en Den Haag voor de Rembrandt en de Gouden Eeuw persreis. NBTC organiseerde de persreis in samenwerking met Delft Marketing, Den Haag Marketing Bureau en hun partners in de stad.  

Restauratie Meisje met de Parel

Het hoogtepunt van de perstrip was het bezoek aan het Mauritshuis, waar Johannes Vermeers beroemde ‘Meisje met de Parel’ niet achter de schermen in een atelier, maar voor de ogen van bezoekers in de zaal wordt onderzocht en gerestaureerd. Dit werd ook door de aanwezige journalisten gewaardeerd.

Meer persreizen

Naast het bezoek aan het Mauritshuis bezochten de journalisten ook Museum Prinsenhof en de  Willem V galerie en maakten ze een Vermeer wandeling. In oktober 2017 vond ook een persreis rond het thema Gouden Eeuw plaats. Toen bezochten journalisten Haarlem, Hoorn en de Hermitage. Voor 2018 en 2019 staan nog meer Gouden Eeuw persreizen op de planning.

  • Strategie

    NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de marketing van de bestemming Nederland in binnen- en buitenland.

    Lees verder
  • Samenwerken

    Nederland op de kaart zetten als aantrekkelijke bestemming voor vakanties en zakelijke bijeenkomsten. Dat is onze kerntaak.

    Lees verder
  • Actueel

    Lees het laatste nieuws vanuit NBTC of abonneer je op onze nieuwsbrief

    Lees verder