Merk ‘Nederland’ onder de aandacht bij Vlaamse Social Media

7 februari 2018

Afgelopen weekend vond voor de 3e keer het Bloggers UTD event plaats in Brussel. Ruim 100 influencers en bloggers waren aanwezig op het hippe event wat muzikaal omlijst werd door de succesvolle Vlaamse VJ Dorien Fox. Collega Lia Tondeur en ik gebruikten deze bijeenkomst voor de pitch van Nederland bij de Vlaamse Social Media.

De laatste jaren stijgt het aantal Belgische bloggers van fashion tot design en van toerisme tot mamablog. Ook Instagram is aan zijn opmars bezig. De Belgen hebben dus echt de smaak te pakken. Ze bouwen nog volop aan hun community en hebben nog lang niet altijd zoveel volgers als andere internationale -of Nederlandse influencers maar zijn daarom niet minder bereid om op verkenning te gaan over de grenzen.

Met de HollandCity-strategie willen we de Vlamingen bewegen om meer provincies te bezoeken dan ze nu al doen. We zetten dus ook in onze influencer-strategie in op spreiding en proberen het herhaalbezoek te stimuleren. Grote evenementen, zoals Culturele hoofdstad Leeuwarden-Friesland 2018, tentoonstellingen en spraakmakende evenementen geven de Belgen een ‘boost’ om wat meer kilometers af te leggen.

Het bloggers UTD event geeft ons de kans bestaande relaties te onderhouden en nieuwe bloggers en vloggers te leren kennen. We mikken met onze influencer-strategie niet per sé altijd op de grote namen met een zo groot mogelijk bereik. We kijken per boodschap/product wat het beste resultaat geeft. De zeer actieve community van een kleine mamablog kan in sommige gevallen veel beter passen dan de wekelijkse vlog van een grote Youtube personality. Het doel blijft een zo groot mogelijk engagement te bereiken. Daarvoor moeten we als dé vertegenwoordiging van het merk Holland top of mind zijn bij de alsmaar groter wordende groep social influencers. Concrete stappen zijn weer gezet: ook in 2018 kunnen onze partners hiervan profiteren en naast journalisten ook bloggers en vloggers ontvangen in hun stad of regio!

Esther Rijke – PR Manager NBTC Brussel