Imago onderzoek Nederland als zakelijke bestemming

16 mei 2018

Om meer inzicht te krijgen in het imago van Nederland als zakelijke bestemming voert NBTC in het najaar van 2018 een imago onderzoek uit onder organisatoren van zakelijke bijeenkomsten.

Naast een peiling van het imago van zakelijke bestemming Nederland wordt in het onderzoek ook gevraagd naar de bekendheid, aantrekkelijkheid en imago van Nederlandse steden. Het onderzoek wordt uitgevoerd onder meeting planners uit de belangrijkste markten voor Nederland, de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, België en Duitsland.

Het is belangrijk dat Nederland zich in de zakelijke markt onderscheidt van andere destinaties.  Jaarlijks bezoeken ruim 1 miljoen buitenlandse zakenreizigers Nederland om een vergadering, congres of beurs bij te wonen. Nederland heeft binnen deze markt veel concurrentie van andere destinaties. In deze concurrerende markt is het daarom belangrijk dat Nederland zich onderscheidt van andere bestemmingen.

Heeft u interesse om deel te nemen of wilt u meer informatie over het onderzoek? Neem dan contact op met Evelien Jonker.

  • Strategie

    NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de marketing van de bestemming Nederland in binnen- en buitenland.

    Lees verder
  • Samenwerken

    Nederland op de kaart zetten als aantrekkelijke bestemming voor vakanties en zakelijke bijeenkomsten. Dat is onze kerntaak.

    Lees verder
  • Actueel

    Lees het laatste nieuws vanuit NBTC of abonneer je op onze nieuwsbrief

    Lees verder