Campagne Holland. The Original Cool. wint prestigieuze award in Amerika

14 januari 2015

holland.com/cool

NBTC Holland Marketing heeft samen met haar partners KLM, Amsterdam Marketing en Amsterdam Schiphol Airport de prestigieuze Gold Adrian Award gewonnen voor de campagne Holland. The Original Cool.

Adrian Awards

De Adrian Awards worden jaarlijks toegekend door de Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) aan de meest innovatieve en toonaangevende campagnes in de gastvrijheidsbranche. In 2014 ontving de organisatie meer dan 1.200 inzendingen vanuit de hele wereld.

Holland. The Original Cool.

De campagne Holland. The Original Cool. werd gelanceerd in 2013, met een video die Nederland op een unieke manier in de spotlights zette. De video ontving meer dan 1 miljoen views in slechts vier maanden en in 2014 kreeg de campagne een driedelig vervolg, waarin de kijkers werden meegenomen in de veelzijdigheid van ons land. In het vervolg belicht Nederlandse reisleider Pim de Koel drie aspecten van ‘Hollands Cool’, namelijk “Can Cool be Taught?”, “Can Cool be Experienced” en “Can Cool be stolen?” Naast de video's wordt de campagne ondersteund door social media zoals Tumblr en de website www.holland.com/cool.

"We zijn vereerd met de toekenning van de prestigieuze Gold Adrian Award voor deze campagne", aldus Rosina Shiliwala, countrymanager NBTC Noord-Amerika. "Ons doel met deze campagne was om Amerikaanse reizigers te inspireren om Nederland aan hun shortlist van reisbestemmingen toe te voegen en ze bewust te maken van wat Nederland te bieden heeft. De video’s die we hebben geproduceerd laten het unieke aanbod van Nederland zien en de resultaten zijn verbluffend."

Gala

De campagnepartners, samen met het creatieve bureau Mustache Agency, nemen de award op 23 februari tijdens het Adrian Awards gala in New York in ontvangst. Als Gold Adrian Award winnaar komt de campagne automatisch in aanmerking voor een andere prijs, de Platinum Adrian Award. De winnaar van die award wordt tijdens het gala bekendgemaakt.