Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience - NBTC Holland Marketing
Newsroom

Mini-expo Cheese Valley geopend in Gouda Cheese Experience

De Gouda Cheese Experience en Cheese Valley vierden vrijdag de opening van een nieuwe mini-expo, die bezoekers helpt om ook hun weg te vinden naar andere bezienswaardigheden in de Cheese Valley regio en het Groene Hart. Volgens Champ Bouwman, projectleider van Cheese Valley en marketing consultant bij NBTC, sluit de mini-expo in de Gouda Cheese Experience uitstekend aan op de landelijke visie op toerisme, Perspectief 2030. In de landelijke visie op toerisme Perspectief 2030 staat het gedeelde belang van bezoekers, bedrijven en bewoners centraal. Met als ambitie dat iedere Nederlander profiteert van toerisme.

Cheese Valley en de mini-expo

Het zijn de vier gemeenten in het gebied rond Gouda, waar álles om kaas draait, die samen Cheese Valley vormen - Gouda, Bodegraven-Reeuwijk, Krimpenerwaard en Woerden. Vertegenwoordigers van de vier gemeenten woonden de onthulling van de mini-expo bij, waarvan concept, ontwerp en realisatie net zoals de hele Gouda Cheese Experience in handen waren van DST experience agency. Bezoekers kunnen in de mini-expo in een film en op een kaart zien welke andere bezienswaardigheden er in de buurt te vinden zijn. “We hopen op vele bezoekers voor Gouda en de Experience, en dat die bezoekers er verder op uit trekken in het gebied. Zodat ze Cheese Valley en het moois dat het Groene Hart te bieden heeft, gaan ontdekken,” aldus wethouder Thierry van Vugt van Gouda. “De bestuurlijke intentie is om bezoekers langer in de regio te houden, en daarmee ook inkomsten te genereren.”

Bekijk meer over dit onderwerp