Marketing in het teken van content en hersteloffensief - NBTC Holland Marketing
Coronavirus

Marketing in het teken van content en hersteloffensief

Nu de reguliere campagnes on hold staan richt het marketingteam van NBTC zich op content en de voorbereidingen voor het beoogde hersteloffensief.  

PR & Social

Waar fysieke pers- en influencerreizen momenteel niet mogelijk zijn, worden media op andere manieren geïnspireerd met content over Nederland als toeristische bestemming. De persactiviteiten voor Mayflower 400 zijn omgezet in online content secties en interviews op afstand. We zien ook dat diverse media al hun focus naar 2021 beginnen te verleggen wat reeds kansen biedt voor thema’s zoals Ode aan het Landschap.

Nu bezoek aan Nederland niet mogelijk is, wordt onder de hashtag #VisitNetherlandsFrom🏡 inspiratie geboden via de eigen digitale kanalen zoals Instagram, Facebook en Holland.com. Vanuit het hele land worden initiatieven gedeeld die je vanuit huis kunt doen, zoals livestreams van concerten en virtuele rondleidingen in Nederlandse musea.

Naast deze activiteiten worden de huidige geplande campagnes en activiteiten die nu on hold staan voortdurend geëvalueerd in het licht van de veranderingen en nieuwe initiatieven.

Digital

Sinds eind februari vragen we bezoekers van Holland.com middels een poll naar de impact van het coronavirus op hun reisintentie.

Onderstaand vindt u een weergave van de resultaten:

26 februari – 5 maart 2020 11 - 23 maart 23 - 30 maart
Heeft helemaal geen invloed 51% 23% 13%
Heeft nauwelijks invloed 22% 15% 7%
Heeft redelijke invloed 12% 17% 9%
Heeft grote invloed 4% 12% 20%
Heeft zeer grote invloed 2% 22% 28%
Ik heb geen concrete plannen om Nederland te bezoeken 8% 12% 22%

NBTC monitort de komende tijd een aantal indicatoren die inzicht geven in de impact van corona op toerisme. Deze poll is daar een onderdeel van. Klik hier voor het gehele overzicht.

Bekijk meer over dit onderwerp