Aanpassing marketingactiviteiten - NBTC Holland Marketing
Coronavirus

Aanpassing marketingactiviteiten

Campagnes

Voor de maanden maart en april staan de campagnes on hold. Ondertussen wordt gewerkt aan de optimalisatie van het digitale platform Holland.com. Daarnaast werkt NBTC met partners samen aan een landelijke aanpak voor een beoogd hersteloffensief, die uitgevoerd kan worden op het moment dat de tijd daarvoor rijp is, waarbij samenhang tussen nationale, provinciale en lokale initiatieven wordt nagestreefd. Extra financiële steun voor dit hersteloffensief is tevens onderdeel van de lobby-inspanningen door Gastvrij Nederland.

PR & Social

Alle pers -en influencerreizen voor de maanden maart en april zijn opgeschort. Wij blijven uiteraard in contact met (internationale) pers, maar actieve mediabewerking starten we zodra reizen naar Nederland weer is toegestaan. De social media kanalen worden gevuld met informatie rondom het coronavirus, alsmede positieve en inspirerende content over Nederland.

Meetings & Conventions

De geplande activiteiten voor de zakelijke markt zijn tot en met mei geannuleerd en waar mogelijk verplaatst naar het najaar. Deelnemers zijn hiervan op de hoogte gesteld. Wanneer het gaat om geannuleerde evenementen zoals bijvoorbeeld IMEX Frankfurt, zullen wij op korte termijn laten weten in welke mate er restitutie kan worden verleend. In afwachting van het verdere verloop van de coronacrisis, nemen wij op dit moment nog geen beslissingen over activiteiten die plaatsvinden in juni of later dit jaar.

Binnen de #likeholland campagne, gericht op corporate meeting planners en associaties, delen we alleen nog noodzakelijke informatie. Deskresearch op het gebied van congreswerving gaat gewoon door, al zijn we op dit moment niet actief opzoek naar (potentiële) initiatiefnemers. In groter marketingverband denken wij na over de vorm en inhoud die onze marketingactiviteiten zullen hebben in het post-corona tijdperk.

In samenwerking met Oxford Economics gaan de Europese landelijke congresbureaus onderzoek laten doen naar de impact van de coronacrisis op basis van verschillende scenario’s. De situatie verandert immers met de dag. Daarnaast blijven wij in contact met onze partners voor de zakelijke markt. Wij staan continu in verbinding met alle soorten stakeholders, partners en brancheorganisaties zodat we gecoördineerd te werk gaan.

Digital

Het verkeer naar Holland.com blijft afnemen, tot 60 procent sinds eind februari 2020. Sinds eind februari vragen we bezoekers van Holland.com middels een poll naar de impact van het coronavirus op hun reisintentie.

Onderstaand vindt u een weergave van de resultaten:

26 februari – 5 maart 2020 11 maart - heden
Heeft helemaal geen invloed 51% 23%
Heeft nauwelijks invloed 22% 15%
Heeft redelijke invloed 12% 17%
Heeft grote invloed 4% 12%
Heeft zeer grote invloed 2% 22%
Ik heb geen concrete plannen om Nederland te bezoeken 8% 12%

Bekijk meer over dit onderwerp