© Arjan de Jager Den Haag Marketing

Stagiair(e) Intell & Insights hoofdkantoor NBTC – per januari 2020

Voor NBTC hoofdkantoor voor onze Intell & Insights team zoeken wij per januari 2020 voor het liefst 5 maanden een:

Stagiair(e) Intell & Insights (fulltime)

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.

Voor de wereldwijde promotie van Nederland zijn wij actief in Europa, Amerika en Azië. Op het hoofdkantoor in Den Haag (40 medewerkers) wordt de marketingstrategie voor ‘Holland’ bepaald en worden campagnes ontwikkeld. De NBTC-vestigingen (30 medewerkers) in de diverse landen zijn verantwoordelijk voor de lokale marktbewerking en uitvoering van de marketingcampagnes.

De afdeling Intell & Insights ondersteunt het marketing- en promotiebeleid van NBTC d.m.v. marktinformatie en onderzoeksgegevens. Hieronder valt het volgen van marktontwikkelingen, het uitvoeren van marktonderzoek en het genereren van insights ten behoeve van marketing. Daarnaast worden de medewerkers van de afdeling ingehuurd door NBTC-NIPO Research, een joint venture van NBTC Research en marktonderzoekbureau Kantar TNS. Het samenwerkingsverband van beide organisaties richt zich op de exploitatie van marktonderzoek op het terrein van vakanties, zakenreizen en vrije tijd. Door NBTC-NIPO Research wordt zowel continu onderzoek gedaan naar ontwikkelingen/trends binnen deze drie deelmarkten als onderzoek op maat voor spelers binnen deze domeinen. Je komt te werken in een afdeling bestaande uit de manager en vier onderzoekers.

Stage-inhoud 

Het betreft een meewerkstage, waarbij je ondersteunt bij verschillende onderzoeken voor NBTC en NBTC-NIPO Research. De stagewerkzaamheden zijn: 

  • Het verzamelen van relevante marktinformatie en dit verwerken in interne en externe rapportages.

  • Het verwerken en analyseren van maandelijkse statistieken over internationale gasten en overnachtingen in Nederland.
  • Het ondersteunen bij de uitvoering van verschillende marktmonitors en maatwerkonderzoeken voor klanten van NBTC-NIPO Research.
  • Het ondersteunen bij de marketingonderzoeken van NBTC gericht op het achterhalen van insights over de customer journey van buitenlandse verblijfsgasten.

Stage-eisen 

  • HBO/WO (master)opleiding met onderzoeks- en marketingaffiniteit.
  • Sterke interesse in de toeristische sector.
  • Zelfstandige werker, maar ook een team player.
  • Goed ontwikkeld analytisch vermogen.
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Kennis van MS Office (Word, PowerPoint en Excel).

Stage arbeidsvoorwaarden

Je ontvangt een vergoeding van € 300,- bruto per maand op basis van een fulltime werkweek. De werktijden zijn 8,5 uur per dag, waarin een half uur pauze is opgenomen. Dus bijvoorbeeld van 08.30 tot 17.00 uur. Daarnaast kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding, indien je niet in het bezit bent van een studentenabonnement (OV) op het openbaar vervoer. Hieronder vallen ook eventuele periodes waarin er geen gebruik van kan worden gemaakt en heb je recht op twee verlofdagen per maand. Tevens bieden wij jou een inspirerende werkomgeving op ons hoofdkantoor in Den Haag (vlakbij Station Ypenburg).

Interesse?

Ben je geïnteresseerd in deze stageplaats? Solliciteer dan direct via onze website door op onderstaande link te klikken.

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met de afdeling Human Resource Development: (+31) (0)70 3705 705.