Reissentiment maakt een sterke sprong achteruit - NBTC Holland Marketing
Nieuwsberichten

Reissentiment maakt een sterke sprong achteruit

Om een gevoel te krijgen bij de mate waarin het coronavirus invloed heeft op de plannen om naar Nederland te komen ondervragen we al een aantal weken bezoekers op ons Holland.com platform. In de periode van 26 februari tot en met 5 maart had de uitbraak van het virus bij gemiddeld slechts 7 procent invloed op de plannen om Nederland te bezoeken. In de week van 11 tot en met 19 maart is dit opgelopen tot 31 procent. Daarnaast is het aandeel bezoekers dat aangeeft dat het virus helemaal geen invloed heeft op zijn of haar plannen gedaald van 51 naar 24 procent. Kortom: de Holland.com bezoekers laten zich, vergeleken met eind februari, meer beïnvloeden door de corona-uitbraak. Het kan momenteel ook niet anders, wanneer zoveel grenzen gesloten worden en men alleen voor noodzakelijke redenen de deur uit mag. We houden een vinger aan de pols om te zien of dit sentiment weer verandert, wanneer de reisbeperkingen minder worden.

Figuur: Mate waarin de uitbraak van het coronavirus invloed heeft op de plannen om naar Nederland te komen

Bron: NBTC Holland Marketing, survey poll op Holland.com

Bekijk meer over dit onderwerp