NBTC draagt bij aan het beleefbaar maken van streekproducten - NBTC Holland Marketing
3D masterpiece Taste the Dutch Masters
3D masterpiece Taste the Dutch Masters
Press Releases

Nederlandse streekproducten in spotlight op Duitse ‘Grüne Woche’

17 jan 2020

Vandaag onthult minister Carola Schouten, minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit het 3D meesterwerk ‘Taste the Dutch Masters’ op het Holland Paviljoen in Berlijn. Tijdens hèt internationale event voor levensmiddelen, landbouw en tuinbouw, presenteren dertig zogeheten Dutch Masters hun streekproducten. Morgen maken Duitse journalisten officieel kennis met de rijke culinaire historie van Nederland.

Streekproducten kans voor toerisme

“Nederland heeft een gevarieerd aanbod aan streekproducten, denk bijvoorbeeld aan zilte zaligheden uit Zeeland, asperges uit Limburg, wild van de Veluwe en vis uit de Noordzee. Streekproducten bieden een enorme kans om steden en regio’s op een andere manier in de spotlight te zetten. Zeker wanneer je het niet alleen kunt proeven of kopen maar je het ook kunt beleven. Je trekt hiermee een bepaald type bezoeker aan, passend bij de identiteit van een stad of regio,” vertelt Anouk van Eekelen, manager Destination Development bij NBTC. “Een voorbeeld van het beleefbaar maken van streekproducten is de samenwerking binnen de zogeheten Cheese Valley regio. Vier gemeenten; Gouda, Woerden, Krimpenerwaard en Bodegraven-Reeuwijk, hebben het afgelopen jaar hun handen ineen geslagen in de kaasregio: dé plek voor kaas, boerenleven en landschap. Door samen te werken aan ontsluiting van aanbod en een gezamenlijke propositie is er steeds meer te beleven rondom kaas. Hiervan profiteren bewoners, bezoekers én bedrijven.”

De initiatiefnemers van de ‘Taste the Dutch Masters’ zijn Slow Food, het ministerie van LNV, de Nederlandse provincies en NBTC.

Zoek naar andere soortgelijke dingen: