Activiteiten Marketing 2020 - NBTC Holland Marketing
Surfers at the boulevard in Scheveningen
Surfers at the boulevard in Scheveningen

Activiteiten Marketing 2020

Consumentenactiviteiten
Periode Activiteit Omschrijving
Vanaf januari Campagne Best in Travel Vervolg campagne rondom de verkiezing van Nederland als top 10 land voor 2020 door Lonely Planet.
Vanaf januari Campagne Eurovisie Campagne om in aanloop naar het Eurovisie songfestival de aandacht te vestigen op minder bekende plekken in Nederland.
Februari Campagne Brexit Informatie campagne en charme offensief na Brexit om onze Noordzee buren te laten weten dat ze ook na Brexit welkom zijn in Nederland.
Vanaf maart Campagne Personal Interests Gastronomy & Art "De culinaire ervaring in Nederland heeft zich de afgelopen jaren sterk verbeterd. Zeker voor de Franse en Belgische gasten is dit van essentieel belang in hun reiservaring. Daarom zetten we het thema gastronomie voort in 2020 en combineren dit met het rijke culturele (kunst) aanbod in Nederland richting doelgroep Paul in Belgie, Frankrijk en deels VK en Duitsland. "
Maart ITB Aanwezigheid met Holland stand op de internationale trade beurs in Berlijn
Maart Persevenement Duitsland Perspresentatie 2020 aan de vooravond van ITB in Berlijn, waarbij de mogelijkheid bestaat om als partner aanwezig te zijn om te netwerken met aanwezige journalisten en influencers.
Maart Persevenement VK Perspresentatie 2020 in Londen, waarbij de mogelijkheid bestaat om als partner aanwezig te zijn om te netwerken met aanwezige journalisten en influencers.
April Campagne Flowerselfie II Vervolg op de campagne uit 2019 waarin op positieve manier aandacht wordt gevraagd voor bewustwording met betrekking het betreden van bloemenvelden alsmede spreiding van bezoek aan bloemenvelden.
Vanaf april Campagne Relaxation Deze campagne die voortborduurt op de Repeat campagne uit 2019 richt zich op het reismotief ontspanning op de doelgroep Mary in de landen Belgie en Duitsland.
Vanaf april Campagne Open & Inclusive Reeks aan campagneactiviteiten die de merkwaarden van Nederland laden rondom evenementen zoals de 5 mei viering, Invictus Games, Eurovisie.
Vanaf mei Campagne Experience Culture Aan het einde van het voorjaar start de Experience Culture campagne gericht op de doelgroep Nora. Deze campagne, in België, Duitsland, VK, Frankrijk en de US, draait om authentieke lokale beleving, hedendaagse cultuur en opdoen van nieuwe ervaringen.
Mei Campagne NL Brand Officiële introductiecampagne van het merk NL vanuit toeristisch perspectief.
Augustus Campagne Mayflower Campagne rondom de viering van de reis van de Mayflower naar Amerika 400 jaar geleden. Focus op Rotterdam en Leiden in de markten UK en US.
September Campagne Duurzaamheid Het thema duurzaamheid zal worden geladen door de nadruk te leggen op fietsen en de fietscultuur in Nederland en de start van de Vuelta in Nederland.
Vanaf november Campagne Getting Away Ontsnapping aan de drukte, tijd voor jezelf en rust opzoeken is het centrale thema voor deze Nora campagne. Dark skies, ruige kust, natuur, platteland en verstilde landschappen staan centraal in deze herfst/winter campagne die draait in België, Duitsland, VK en Frankrijk.
November Persevenement Frankrijk Museumconferentie in Parijs, waarbij de mogelijkheid bestaat om als partner aanwezig te zijn om te netwerken met aanwezige journalisten en influencers.
Zakelijk toerisme
Periode Activiteit Omschrijving
Gedurende hele jaar Campagne #likeholland Voortzetting van de bestaande campagne met als doel Nederland op de kaart zetten bij de internationale meeting- en congres- planner door deze te (blijven) overtuigen, informeren en inspireren dat Nederland de bestemming is voor de volgende internationale zakelijke bijeenkomst(en).
Gedurende hele jaar Holland Congress Alliance Actieve congreswerving in samenwerking met Holland Congres Alliance leden
Februari Ambassade Associatie Lunch Relatiemarketing evenement in de Nederlandse ambassade in Londen gericht op Internationale Associaties in het VK.
Februari Magnicificent Manchester Relatiemarketing evenement in Manchester gericht op corporate meeting planners in het VK.
Maart Murder on Orient Express Relatiemarketing evenement in London gericht op corporate meeting planners in het VK.
April Market Development Missions USA De "Market Development Mission" (Association of Corporate) is bedoeld om partners te introduceren bij (nieuwe) associatie en/of corporate contacten in regio's die in onderling overleg vooraf zijn vastgesteld, alsmede inzicht te verschaffen in de Noord-Amerikaanse markt en de laatste ontwikkelingen. Tijdens persoonlijke meetings, al dan niet gecombineerd met bijvoorbeeld lunch of diner, hebben partners gelegenheid zichzelf te presenteren en relaties te bestendigen. NBTC zal waar mogelijk de afspraken koppelen aan "industry events" die in de diverse regio's plaatsvinden. Voorafgaand aan de missie zal NBTC ism partner uitgebreide market research verrichten. Een "market introduction" en/of "update" vormt een belangrijk onderdeel van de missie.
Mei IMEX Europe Aanwezigheid met Nederland stand in Frankfurt voor IMEX Europe, internationale vakbeurs voor meetings, events en incentives.
Juni Cvent North America Aanwezigheid met Nederland stand op Cvent Noord Amerika, internationale vakbeurs voor meeting planners in Las Vegas
Juli Henley Royal Regatta Relatiemarketing evenement in Henley-on-Thames gericht op corporate meeting planners in het VK.
Augustus Market Development Mission China
September IMEX America Aanwezigheid met Nederland stand op de meest toonaangevende vakbeurs voor de internationale business events planners is voor Noord Amerika in Las Vegas
December IBTM World Barcelona Aanwezigheid met Nederland stand op de vooraanstaande vakbeurs op het gebied van meetings, incentives, congressen en events in Barcelona

Meld u nu aan voor de activiteiten en neem contact op met Charel van Dam

Manager Marketing