Consumentenactiviteiten

Bij onze marketingactiviteiten werken we samen met uiteenlopende partijen. Het gemeenschappelijk doel: waardevolle bezoekers aantrekken, passend bij het karakter van de betrokken steden en regio’s.

Zo werken we samen met destinatiemarketing-organisaties (DMO’s), touroperators en overheden als het Rijk, provincies en gemeenten. Wij creëren toegevoegde waarde door partijen effectief te verbinden en te focussen op gerichte samenwerking.

Voorbeelden van activiteiten

Consumentenactiviteiten voor bestemming Nederland geven wij op diverse manieren vorm.

Campagnes

NBTC heeft veel ervaring met het opzetten van consumentencampagnes. Aan de hand
van specifieke thema’s communiceren we direct met potentiële bezoekers in binnen- en
buitenland. Hiervoor gebruiken we on- en offline media, pers- en PR-mogelijkheden, of
een combinatie hiervan. We vergroten het bereik en het effect van de campagnes door
deze te koppelen aan relevante buitenlandse media- en distributiepartners.

PR & Influencer marketing

Gaat het om overtuigen, dan werkt het goed om verhalen niet zelf te vertellen, maar dit
over te laten aan derden. Om de verschillende verhaallijnen van HollandCity gericht te verspreiden, zetten we geselecteerde traditionele printuitgaven en online influencers in.

Digital marketing

Holland.com is voor velen hét startpunt voor een reis naar ons land. Met 16 miljoen internationale bezoeken per jaar biedt de website de uitgelezen kans om potentiële bezoekers te bereiken. Hiernaast zorgt de website voor waardevolle data over bezoekersprofielen en gedragstrends en kunnen doelgroepen via de site zeer gericht worden bereikt.

Travel trade

Binnen de travel trade bouwt NBTC aan loyale relaties met internationale reisprofessionals. Onze travel trade-activiteiten geven inzicht in reisontwikkelingen op belangrijke markten.

Customer journey labs

Zowel op de Chinese als de Duitse markt hebben wij samen met Nederlandse
reispartners een ontwikkel- en samenwerkingsverband opgezet rondom reisbehoeftes
van bezoekers uit die landen. Met deze Customer journey labs kunnen wij beter en
sneller inspelen op, en leren van de snelle (digitale) reisontwikkelingen op deze markten.

Neem voor meer informatie contact op met Charel van Dam

Marketing