NBTC Holland Marketing boekt succes met ITB 2017

194 keer bekeken

20 april 2017

NBTC Holland Marketing boekt succes met ITB 2017

Lees verder

NBTC Holland Marketing boekt succes met ITB 2017

63 partners, 50.000 standbezoekers en talloze gesprekken – de ITB in Berlijn was afgelopen maart voor NBTC Holland Marketing het hoogtepunt van het jaar. “Holland stond dit jaar enorm in de spotlight, onze oranje stand vulde bijna de hele hal”, vertelt Anouk Susan, directeur NBTC Duitsland. “Het is daarnaast ook goed om het effect van onze representatie te zien op de beurs: ook na de ITB staat Holland goed op de kaart in Duitsland.”

Goed nieuws voor de pers

Traditioneel begint de ITB met een persconferentie op de Nederlandse ambassade in Berlijn. Onder de 50 Duitse journalisten die op het evenement afkwamen zaten belangrijke media zoals Der Tagesspiegel, Deutschlandradio en DPA (de Duitse ANP). Tijdens de persconferentie hoorden de journalisten onder andere dat het aantal Duitse bezoekers aan Nederland is gestegen. In 2016 kwamen er 4,6 miljoen Duitsers die voor minimaal één overnachting in Nederland verbleven, dit is een stijging van 8% ten opzichte van 2015.

Trends en themajaren

Anouk Susan: “Het merk Holland doet het erg goed in Duitsland. Dit heeft er ook mee te maken dat de trend uitgaat naar korte vakanties dichtbij huis. Maar wij doen er dan ook veel voor om mensen te inspireren voor hun korte vakanties.” Zo zijn de nieuwe verhaallijnen van HollandCity, zoals de Hanzesteden of Van Gogh, aan het Duitse publiek geïntroduceerd en is er veel interesse voor themajaren als ‘Mondriaan tot Dutch Design’ of ‘Leeuwarden 2018’. In totaal kon het NBTC in de nasleep van de ITB publicaties ter waarde van ruim 800.000 euro realiseren.

Bekijk de video hier.