Doelgroepen

Bij de consumentenbewerking deelt NBTC doelgroepen in op basis van het lifestyle-segmentatiemodel, dat is ontwikkeld door Motivaction. In dit segmentatiemodel worden consumenten niet louter ingedeeld op basis van socio-demografische variabelen maar ook op basis van levensstijlen en reisbehoeften.

Achiever

Michael houdt van fitness, windsurfen, uitgaan en dance events. Hij woont in een nieuwbouwwijk dichtbij de stad en rijdt een trendy en sportieve auto.

Lees verder

Traditional

Mary is getrouwd en werkt parttime zodat ze genoeg tijd over heeft voor haar hobby’s puzzelen en wandelen.

Lees verder

Upper-class

Paul is 52 en houdt van tennis, klassieke muziek en uiteten gaan. Hij gaat graag op een city-trip en verblijft dan in een luxe hotel.

Lees verder

Postmodern

Nora is een freelance journaliste en woont in het historisch centrum van de stad. Ze houdt van koken, fotografie en gaat op culturele vakanties.

Lees verder

Mainstream

Peter heeft een gezin met twee kinderen en woont in een middelgrote plaats. Hij gaat één keer per jaar op een lange strandvakantie.

Lees verder

Achiever China

Zhang Xiang is doelgericht en dol op souvenirs. Hij neemt zijn ouders mee op vakantie en plant alles van te voren.

Lees verder

Creative China

Ding Yi is open minded met interesse in kunst in cultuur. Reist graag alleen in mei of september en verblijft dan in een drie- of viersterrenhotel.

Lees verder

Maartje Schouten

Maartje Schouten is Marketing Consultant bij NBTC Holland Marketing. Binnen de afdeling Marketing is zij onder andere verantwoordelijk voor Holland Branding, doelgroepsegmentatie en de samenwerkingsverbanden en marketingconcepten binnen de brand experience ‘Holland Highlights’.

Stuur een email

Uw doelgroep bereiken

In onze samenwerkingsverbanden staan de marketingdoelstellingen en doelgroepen van onze partners altijd centraal. Die bepalen de uitgangspunten en de insteek van het partnerschap.

Lees verder